loading...
رئال نیوز
احسان آذری بازدید : 88 1393/12/28 نظرات (0)

 

http://realmadridfarsi.ir/images/Sergio-khoda.jpg

اختصاصی - خبر ورزشی: رئال مادرید در حالی به دور بعدی مسابقات لیگ قهرمانان اروپا صعود کرده است که تکلیف نهایی تمامی هفت تیم دیگر صعود کننده هم مشخص شد. 

رئال با وجود شکست 4-3 در برنابئو در برابر رقیب آلمانی خود، شالکه، و به لطف برد 2-0 در بازی رفت در زمین حریف توانست به مرحله ی بعد صعود کند و حالا باید در انتظار قرعه کشی ای که روز جمعه ساعت 14:30 به وقت تهران برگزار خواهد شد، باشد تا حریف خود در مرحله ی بعدی بازی ها را بشناسد. دیدار های دور رفت مرحله یک چهارم نهائی روز 25 و 26 فروردین و همچنین دیدارهای برگشت روز 1 و 2 اردیبهشت برگزار می شود . 

در این مرحله بر طبق قوانین، برخلاف مرحله ی قبل، هیچ محدودیتی برای رویارویی تیم های یک کشور با یکدیگر وجود ندارد و این بدین معناست که حتی اتلتیکو مادرید و بارسلونا هم می توانند حریف بعدی رئال در مرحله ی یک چهارم نهایی باشند.

بر این اساس نگاهی کوتاه و اجمالی می کنیم به هفت تیم دیگر حاضر در این مرحله که هر کدام از آنها ممکن است در قرعه ی روز جمعه حریف رئال مادرید در راه رسیدن به یازدهمین قهرمانی اروپا باشند.

پی اس جی 
این دو تیم پیش از این دو بار در بازی های رسمی رو در روی یکدیگر قرار گرفته اند. اولین بازی در فصل 92-93 و در یک چهارم نهایی جام یوفا برگزار شده که در بازی رفت رئال در خانه با نتیجه 3-1 برنده بازی بوده اما در بازی برگشت آنها موفق شدند که با زدن 4 گل و دریافت تنها یک گل رئال را حذف کنند. بازی رسمی دوم دو تیم هم در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان فصل 93-94 برگزار شد که بازی رفت در برنابئو با نتیجه ی 1-0 به سود پاری سنت ژرمن پایان یافت و بازی برگشت با نتیجه 1-1 مساوی تا رئال باز هم به دست این تیم از دور مسابقات حذف شود. دو بازی دوستانه هم بین دو تیم برگزار شده که در هر دو بازی رئال با یک گل موفق به شکست تیم حریف شد. 

پاری سنت ژرمن با حذف ناباورانه ی چلسی قدم به این مرحله گذاشت. آنها با ارائه ی یک بازی خوب در حالی که هر دو بازی مساوی تمام شده بود توانستند علیرغم اخراج نسبتاً زودهنگام زلاتان، به لطف گل زده ی بیشتر در خانه ی حریف و با تکیه بر بازی خوب بازیکنانشان از جمله تیاگو سیلوا و داوید لوئیز که زننده ی هر دو گل تیمشان هم بودند، رقیب مدعی خود را پشت سر بگذارند و به جمع هشت تیم برتر اروپا برسند. آنها در بازی بعد زلاتان را به دلیل دریافت کارت قرمز و مارکو وراتی را به دلیل دو کارته شدن در اختیار نخواهند داشت.

بایرن مونیخ 
تیم آلمانی با وجود تساوی بدون گل در زمین حریف نه چندان مطرح خود در دیدار رفت، توانست در بازی برگشت و در زمین خود با هفت گل شاختار را راهی خانه کرد و به مرحله ی بعدی مسابقات راه پیدا کند.

رئال مادرید و بایرن از قدیم جز رقیبان سرسخت هم محسوب می شده اند و جدال های این دو تیم همیشه چه در روی سکوها و چه در میدان حساس و جذاب پیگیری شده است. نتایج فصل قبل در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا به حساسیت و جذابیت های این بازی افزوده است. 

در دیدار نیمه نهایی فصل قبل رئال موفق شد که در خانه با تک گل کریم بنزما بازی را به سود خود به پایان ببرد و در بازی برگشت در میان بهت و حیرت تماشاگران آلمانی توانست با دو گل راموس و دو گل رونالدو، در مجموع با 4 گل بایرن مغرور را در هم بکوبد. بایرنی ها اگر به حکم قرعه مجبور به صف ارایی در برابر رئال شوند برای جبران تحقیر سال گذشته خواهند آمد و رئالی ها نیز با انگیزه ای دوچندان برای اثبات و تکرار آتش بازی خود در مونیخ به میدان خواهند رفت. از دیگر نکات جالب بازی تقابل کروس و ژابی آلونسو با تیم های سابق خود خواهد بود. بایرنی ها در بازی خود در این مرحله ژروم بواتنگ را به دلیل دوکارته شدن در اختیار نخواهند داشت.

پورتو 
تیم پرتغالی علیرغم تساوی 1-1 در بازی دور رفت در برابر بازل در بازی برگشت توانست با زدن 4 گل به این تیم خود را به دور بعدی مسابقات برساند. 

در سال 1979 دو تیم در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان به هم برخوردند که پورتو توانست در بازی رفت در پرتغال با نتیجه 2-1 رئال را شکست دهد اما در بازی برگشت رئال موفق شد با یک گل رقیب را شکست دهد و به لطف گل زده در خانه ی حریف راهی مرحله ی بعد شود. در فصل 87-88 رئال مادرید در دور دوم جام باشگاه های اروپا توانست در هر دو بازی با نتیجه 2-1 بازی ها را به سود خود به پایان ببرد. در دور گروهی فصل 97-98 رئال در پرتغال 2-0 و در برنابئو با 4 گل پورتو را شکست داد و دور گروهی فصل بعد در بازی رفت در خانه 3-1 پیروز شد اما در بازی برگشت 2-1 مغلوب حریف شد. در فصل 2001-2002 هم در مرحله ی گروهی با هم همبازی شدند که بازی رفت 1-0 و بازی برگشت 2-0 به سود رئال به پایان رسید. در فصل 2002-2003 باز هم این دو تیم همگروه شدند که با برد 3-1 در زمین حریف و تساوی 1-1 در برنابئو همراه بود. 

با این حساب پورتو حریفی بسیار آشنا برای رئالی هاست که بارها در برابر هم صف آرایی کرده اند. پرتغالی ها در این دیدار محرومی ندارند و تمامی بازیکنان خود را در اختیار خواهند داشت.

اتلتیکو مادرید 
رقیب سنتی رئال مادرید توانست با شکست بایرلورکوزن در ضربات پنالتی و در حالی که بازی رفت را با حساب 1-0 به تیم مقابل واگذار کرده بود به مرحله ی بعد مسابقات راه پیدا کند. همانطور که پیشتر گفته شده طبق قوانین لیگ قهرمانان اروپا در دور قبل امکان برخورد دو تیم از یک کشور نبود اما در این مرحله این محدودیت برداشته شده و اتلتیکو می تواند رقیب رئال مادرید باشد.

با وجود اینکه در شش بازی اخیر رئال مادرید چهار بازی را به اتلتیکو مادرید باخته و تنها موفق به کسب دو مساوی شده است اما همچنان رئالی ها معتقدند که رئال بازی ای که باید می برد را برده است! که همان دیدار خاطره انگیز فینال لیگ قهرمانان اروپای فصل قبل بوده است که رئال موفق شد در دقیقه 92 با ضربه ی سر به یاد ماندنی راموس به بازی برگردد و در وقت های اضافه با سه گل دیگر بعد از 12 سال دسیما را به هواداران خود هدیه کند. بازی ای که باخت و دور ماندن دست بازیکنان و دیه گو سمئونه از جام برای آنها بسیار گران تمام شد.

دو تیم تنها یک بار در اروپا در برابر هم ایستاده اند که مربوط به فصل 58-59 بوده است و رئال در بازی رفت در زمین حریف 1-0 بازی را واگذار کرد اما در بازی برگشت موفق شد 2-1 پیروز میدان باشد. اتلتیکو در بازی بعدی خود در اروپا جیسز گیمز را به دلیل دو کارته شدن به همراه نخواهد داشت.

 موناکو 
تیمی که کمتر کسی تصور می کرد بتواند از پس آرسنال بربیاید و به مرحله ی بعد صعود کند، موناکو بود! بازیکنان موناکو با بازی خوب و روان خود در روز بد آرسنال توانستند بازی رفت را با حساب 3-0 در لندن به نفع خود تمام کنند. در بازی برگشت توپچی های لندن تمام تلاش خود را کردند و بازی خوبی از خود به نمایش گذاشتند اما نتوانستند بیش از دو گل را جبران کنند و با لیگ قهرمانان اروپا خداحافظی کردند.

رئال و موناکو در فصل 2003-2004 در برابر هم قرار گرفتند و بازی رفت در برنابئو با نتیجه 4-2 به سود رئال تمام شد اما بازی برگشت با نتیجه 3-1 به سود موناکو به پایان رسید. نکته ی تلخ این بازی ها برای هواداران رئال گلزنی فرناندو مورینتس مهاجم محبوب برنابئو بود که با شادی پس از گل موجی از خشم و ناراحتی در بین هواداران ایجاد کرد. موناکو در بازی بعد خود هیچ محرومی نخواهد داشت.

 یوونتوس 
عروس پیر شهر تورین موفق شد در مرحله ی قبل دورتموند را پشت سر بگذارد تا شاگردان کلوپ از تنها نقطه ی امید نتیجه گیری خود هم حذف شوند. یوونتوسی ها موفق شدند در بازی رفت با حساب 2-1 در خانه خود پیروز شد و در بازی برگشت توانست با سه گل در زمین حریف صعود خود را به جمع هشت تیم برتر نهایی کند. 

یووه به هیچ عنوان حریف ناشناخته ای برای رئال مادرید به حساب نمی آید. این دو تیم در تاریخ بازی های اروپایی خود بارها و بارها در برابر هم قرار گرفتند که ما به بازی های ده سال اخیر آنها اشاره خواهیم کرد. در فصل 2004-2005 در بازی رفت رئال در برنابئو با یک گل یووه را شکست داد اما در بازی برگشت با دو گل مغلوب حریف شد. در فصل 2008-2009 در هر دو بازی یوونتوس موفق به شکست رئال شد که در خانه با نتیجه 2-1 و در مادرید با حساب 2-0 بود. فصل قبل نیز دو تیم در برابر هم قرار گرفتند که بازی رفت در برنابئو با حساب 2-1 به سود رئال و بازی برگشت در تورین با حساب 2-2 مساوی به پایان رسید. 

به یاد ماندنی ترین دیدار دو تیم البته به فینال لیگ قهرمانان اروپا در فصل 97-98 بر میگردد که رئال مادرید موفق شد با یک گل یووه را شکست داد و جام قهرمانی را در هلند و با حضور بازیکنانی چون هیرو، کارلوس، ردوندو، رائول و مورینتس بالای سر ببرد. ایتالیایی ها بدون محروم به مرحله ی بعد رقابت ها خواهند رفت.

بارسلونا 

بارسایی ها توانستند با حذف منچسترسیتی به این مرحله از رقابت های جام باشگاه های اروپا برسند. آنها در لندن توانستند با زدن دو گل و دریافت یک گل پیروز به خانه برگردند و در نیوکمپ با تک گل راکیتیچ و البته درخشش دروازه بان های دو تیم که از جمله ی آن مهار پنالتی منچستری ها و چندین دریافت عالی جو هارت بود، انگلیسی ها را ناکام به خانه فرستاد.

رئال و مادرید که شاید دیرینه ترین رقبای هم به حساب بیایند پیش از در اروپا هم به دیدار هم رفته اند. در نیمه نهایی 59-60 در دو بازی رفت و برگشت رئال موفق شد هر دو بازی را با نتیجه ی 3-1 به سود خود به پایان ببرد. فصل بعد اما در دور گروهی بازی رفت 2-2 و بازی برگشت 2-1 به نفع بارسایی ها به پایان رسید. در فصل 2001-2002 در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا بازی رفت در نیوکمپ با نتیجه ی 2-0 به سود رئال مادرید و بازی برگشت در برنابئو 1-1 به پایان رسید. 

اما در فصل 2010-2011 ورق برگشت و بارسا موفق شد در برنابئو 2-0 رئال را شکست دهد و در نیوکمپ با تساوی 1-1 زمین بازی را ترک کند که البته اشتباهات فاحش داوری به نفع بارسا که بسیار هم در ال کلاسیکوها معمول بوده، بعد از بازی هم بارها و بارها توسط همگان تائید شد در نتیجه بی اثر نبود. بارسایی ها در مرحله ی بعد دنی آلوز را به علت دو کارته شدن در اختیار نخواهند داشت.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سایت رئال مادرید ، رئال مادرید ، رئال نیوز، نقل و انتقالات رئال مادرید ، رئال مادرید نیوز،آخرین اخبار رئال مادرید ، پخش زنده و آنلاین بازی رئال مادرید، اخبار رئال مادرید ، رئال ، کریستیانو رونالدو ،,خبرگزاری رئال نیوز.خبرورزشی ، خبرورزشی آنلاین،بارسانیوز ، ورزش3
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    با حضور داور ویدئویی در لالیگا موافق هستید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 9858
  • کل نظرات : 188
  • افراد آنلاین : 158
  • تعداد اعضا : 17
  • آی پی امروز : 172
  • آی پی دیروز : 19
  • بازدید امروز : 309
  • باردید دیروز : 22
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 440
  • بازدید ماه : 440
  • بازدید سال : 6,829
  • بازدید کلی : 14,231,528