loading...
رئال نیوز
admin بازدید : 65 1394/01/11 نظرات (0)

بررسی عملکرد تیم استقلال تهران در سال 93

بررسی عملکرد تیم استقلال تهران در سال 93
استقلال در سال 93 بر خلاف پرسپولیس، سپاهان، تراکتور، نفت و دیگر تیمهای مدعی و بزرگ فوتبال ایران بر روی نیمکت مربی گری خود سال آرام و با ثباتی را داشت. هر چند امیر قلعه نویی دو بار به درب خروجی نزدیک شد، اما بهار 94 نیز ژنرال آبی ها عهده دار این سمت خواهد بود.

طرفداری- استقلال در سال 93، 26 بازی در لیگ برتر، سه بازی در جام باشگاه های آسیا و سه بازی نیز در جام حذفی برگزار کرد که در مجموع این 32 بازی، 17 برد، 7 باخت و 8 تساوی به دست آورد. خط حمله استقلال در این سال 48 بار توانست دروازه حریفان خود را فتح کند و 35 باز نیز تور دروازه آبی پوشان به لرزه در آمد.

سالی که البته برای استقلال خیلی بد آغاز شد. استقلال که پس از پیروزی بر فولاد خوزستان، در هفته پایانی می توانست حتی قهرمان نیز بشود، یا شکست 3 بر 1 در برابر تراکتور در آزادی پنجم شد تا بدترین نتیجه امیر قلعه نویی در تاریخ مربیگری اش رقم خورده باشد و استقلال حتی سهمیه آسیایی اش را نیز از دست بدهد.

تغییر مدیرعامل و فصلی جدید:

بهرام افشارزاده در خرداد ماه جانشین علی فتح الله زاده ای شد که از محبوبیت بی نظیری در میان سکوها بهره می برد. اما مرد خوشنام ورزش ایران با اعتماد دوباره به امیر قلعه نویی در روزهایی که همه منصوریان را سرمربی استقلال می دانستند، اولین تصمیم سخت مدیریتی خود را اتخاذ کرد. آبی پوشان که با شرکت توسعه صنایع نوین همکاری می کردند توانستند با حفظ تمامی ملی پوشان خود در وهله اول و سپس جذب چند مهره تاثیر گذار از جمله امید ابراهیمی، کرار جاسم، سجاد شهباز زاده و ... پیروز جنگ نقل و انتقالات نام گرفتند و توانستند پیش از شروع لیگ خود را به عنوان مدعی اصلی قهرمانی معرفی کنند. هر چند در این میان خداحافظی عقاب استقلالی ها باعث ایجاد دو دستگی در میان بعضی از هواداران این تیم شد اما عملکرد خود نظری جویباری در این مدت کمک کرد مدیریت استقلال با نمره خوب و قابل قبولی به استقبال لیگ برود.

اپوزیسون روی نیمکت:

شاید یکی از اتفاقاتی که در میان تمامی اخبار داغ نقل و انتقالات استقلال کمتر دیده شد بازگشت جواد زرینچه و محمود فکری به میان کادر فنی استقلال بود. زرینچه و فکری که در زمان مربی گری خود و نه در زمان بازی گری دل خوشی از امیر قلعه نویی ندارند جانشین مجید صالح و حمید بابازاده شدند که فصل گذشته وزنه چشمگیری در روی نیمکت استقلال بودند. زرینچه و فکری اگر بر روی نیمکت استقلال نبودند می توانستند در هر بحرانی به عنوان اولتیماتوم قلعه نویی مطرح شوند.

نیم فصل اول، مرگ تدریجی یک رویا:

آبی پوشان در 7 بازی ابتدایی خود توانستند 18 امتیاز کسب کنند و به تنهایی صدر جدول را تسخیر کنند. نتایجی که برای هواداران این تیم رویای قهرمانی در سال 94 را تبدیل به واقعیت می کرد. اما با شروع بازی های سخت استقلال با دیگر مدعیان بدترین نتایج ممکن رقم خورد به نحوی که امیر قلعه نویی برای اولین بار در آستانه اخراج از سمت خود قرار گرفت. این نتایج با باخت در دربی و حذف از جام حذفی استقلال در بحران بزرگی قرار داد که این بار نیز با اعتماد چند باره به امیر قلعه نویی آبی پوشان دچار تغییر و تحول چشم گیر تری نشدند.

خصوصی سازی و مشکلات مالی:

پس از باز شدن پرونده خصوصی ساز مشکلات استقلال و شرکت بهره بردار آغاز شد. توسعه صنایع نوین دیگر مانند گذشته استقلال را پشتیبانی نمی کرد و همین موضوع باعث شد تا صدای اعتراض آبی پوشان کم کم به گوش برسد. تعدادی از بازیکنان قهر کردند و بعضی دیگر نیز روزانه به سعادت آباد می آمدند تا شاید شنونده خبرهای خوبی باشند. پرونده خصوصی سازی استقلال با پایان سال 93 بسته نشد اما شنیده ها حاکی از این است که هواداران استقلال به زودی خبرهای خوبی خواهند شنید.

سیاه بازها رفتند، با معرفت ها آمدند

با شروع نیم فصل دوم و فصل نقل و انتقلات استقلال دچار تحول و دگرگونی شد. سلیمان فلاح، طالب لو، نوری، عنایتی به استقلال آمدند و تیموریان، قاضی، پژمان نوری، مهدی کریمیان و داسیلوا نیز از این تیم جدا شدند تا امیر قلعه نویی در تمامی صحبتهای خود به این موضوع اشاره کند که سیاه بازها را کنار گذاشته است تا با سابقه های استقلال به این تیم برگردند و استقلال بحران زده را با مرام و معرفت به روزهای خوب خود بازگردانند.جدایی هایی که با حرف و حدیث های فراوانی همراه بود. واضح بود که آندو، پس عدم توافقش بر سر انتقال و معاوضه با محسن مسلمان به تراکتور رفته بود از شخص امیر قلعه نویی دلخور است. قلعه نویی که پس از جدایی گلادیاتور استقلال در جذب مسلمان نیز ناکام ماند نیز بارها با نیش و کنایه علیه او صحبت کرد تا پس از رحمتی، مجیدی و نکونام، هافبک سابق استقلال چهارمین ستاره مغضوب سرمربی آبی ها باشد.

اما حتی با معرفت ها نیز در شروع رالی بازی های سخت استقلال نتوانستند به کمک این تیم بیایند و امیر قلعه نویی در آخرین روزهای اسفند 93 دیدار حیثیتی را به علی منصوریان باخت تا استقلال پس از سالها طعم دبل شدن در لیگ برتر را بچشد.

حالا استقلال 7 بازی سخت در پیش رو دارد. امیر خوب می داند که تیره روزی های نیم فصل اول هم از همان بازی نفت تهران آغاز شد. حالا استقلال فولاد، ملوان، صبا، تراکتور، پرسپولیس، پدیده و ذوب آهن را در پیش رو دارد و 4 امتیاز هم از صدر فاصله گرفته است. 7 بازی که می تواند پایانی تلخ یا رویایی باشد. رویایی با قهرمان و تلخ با تکرار اتفاقات فصل قبل.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سایت رئال مادرید ، رئال مادرید ، رئال نیوز، نقل و انتقالات رئال مادرید ، رئال مادرید نیوز،آخرین اخبار رئال مادرید ، پخش زنده و آنلاین بازی رئال مادرید، اخبار رئال مادرید ، رئال ، کریستیانو رونالدو ،,خبرگزاری رئال نیوز.خبرورزشی ، خبرورزشی آنلاین،بارسانیوز ، ورزش3
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    با حضور داور ویدئویی در لالیگا موافق هستید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 9858
  • کل نظرات : 188
  • افراد آنلاین : 49
  • تعداد اعضا : 17
  • آی پی امروز : 72
  • آی پی دیروز : 19
  • بازدید امروز : 102
  • باردید دیروز : 22
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 233
  • بازدید ماه : 233
  • بازدید سال : 6,622
  • بازدید کلی : 14,231,321