loading...
رئال نیوز
admin بازدید : 88 1394/01/24 نظرات (0)

منچستریونایتد 4-2 منچسترسیتی

دو تیم منچستریونایتد و منچسترسیتی، عصر امروز یکی از بزرگترین دربی های انگلستان را در ورزشگاه الدترافورد برگزار کردند که در نهایت این دیدار با برتری قاطع منچستریونایتد به پایان رسید.

دو تیم درحالی به مصاف یکدیگر رفتند که اختلاف آن ها در جدول تنها یک امتیاز به سود منچستریونایتد بود و پس از دو فصل، دربی جذابی در انتظار منچستر بود. یونایتد در صورت پیروزی می توانست پس از 4 دیدار متوالی در برابر سیتی پیروز شود و اختلاف خود با این تیم را به 4 امتیاز برساند. آبی پوشان نیز می توانستد با برتری در برابر یونایتد، بار دیگر به کورس بازگردند و حداقل جایگاه سومی خود را دوباره تصاحب کنند. با این شرایط، دو تیم از ساعت 16:00 به وقت محلی و 19:30 به وقت ایران، در هوای بارانی شهر منچستر با قضاوت آقای مارک کلاتنبرگ به مصاف یکدیگر رفتند. 

نیمه اول 

با آغاز بازی، این آبی پوشان شهر منچستر بودند که به شدت میزبان خود را تحت فشار قرار دادند و اولین خطر جدی را توسط خسوس ناواس، روی دروازه یونایتد خلق کردند('6), ناواس در مصافی تک به تک با داوید ده خیا، موفق نشد دروازه یونایتد را باز کند. دو دقیقه بعد اما، روی غفلت مدافعان یونایتد، حملات سیتی خیلی زود نتیجه داد و سرخیو آگوئرو، موفق شد پس از 500 دقیقه گل زنی کند('8). با این گل بود که یونایتد به خود آمد و خیلی زود در پی جبران برآمد، تا جایی که 6 دقیقه پس از گل سیتی، این اشلی یانگ، وینگر متحول شده یونایتد بود که کار را به تساوی کشاند('14). این گل روی حرکت خوب اشلی یانگ و سردرگمی مدافعان سیتی به ثمر رسید. پس از گل یونایتد، بازی کمی آرام شد اما این شیاطین بودند که آرام و قرار نداشتند و دقایقی پس از گل تساوی، موفق شدند روی ضربه سر دقیق و حساب شده مروان فلینی به گل برسند('27). پاس این گل نیز توسط  اشلی یانگ داده شد. همچنین با این گل، یونایتد پس از بیش از دو سال (4 بازی)، از سیتی در یک مسابقه پیش افتاد. پس از گل منچستریونایتد اما، بازی بدون موقعیت برای دو تیم ادامه یافت و بیشتر توپ در میانه میدان گشت. در نهایت نیز بدون خلق موقعیت جدیدی، دیدار دو تیم در نیمه اول با برتری 2-1 منچستریونایتد به پایان رسید. در این نیمه جیمز میلنر، داوید سیلوا و ونسان کمپانی از سوی مارک کلاتنبرگ با کارت زرد جریمه شدند. 

نیمه دوم 

با آغاز نیمه دوم، اولین تدبیر مانوئل پیگرینی برای ادامه بازی، بیرون کشیدن ونسان کمپانی، مدافع اخطاری سیتی و جایگزین کردن او با مانگالا بود('46). با این حال، در شرایطی که سیتی نیاز به گل داشت، حملات شیاطین سرخ دروازه سیتی را تهدید کرد و اگر جو هارت دوبار منجی دروازه آبی ها نمی شد، یونایتد می توانست توسط وین رونی یا مایکل کریک به گل سوم برسد('53). در ادامه در پی مصدومیت جیمز میلنر، این بازیکن جای خود را به سمیر نصری داد('63). در ادامه اما این باز هم یونایتد بود که در پی انتقامی سخت بود و بار دیگر موفق شد روی حرکت خوان ماتا به گل برسد('67). این گل در شرایطی مشکوک به آفساید به ثمر رسید. در ادامه اما یونایتد که دست بردار نبود، باز هم در پی باز کردن دروازه سیتی بود تا بتواند این تیم را در الدترافورد تحقیر کند و بالاخره توسط کریس اسمالینگ و روی ارسال اشلی یانگ موفق شد گل چهارم را نیز وارد دروازه سیتی کند('73). با به ثمر رسیدن این گل بود که مانوئل پیگرینی، از آخرین فرصت خود نیز استفاده کرد و فرانک لمپارد را جایگزین خسوس ناواس کرد، در طرف مقابل نیز مارکوس روخو به جای فیل جونز به میدان آمد('75). در همین حین که حملات منچستریونایتد ادامه داشت، آنخل دی ماریا و رادامل فالکائو نیز برای یونایتد به میدان آمدند('82). در پایان بازی اما این سرخیو آگوئرو بود که یکی از گل ها را جبران کرد('89)  تا در نهایت، یونایتد با نتیجه 4-2 بتواند منچسترسیتی را شکست دهد.

ترکیب دو تیم و آمار بازی 
شرح گل ها 

 سرخیو آگوئرو (یونایتد 0-1 سیتی)('8): روی پاس داوید سیلوا به مهاجم آرژانتینی منچسترسیتی، این بازیکن توانست بار دیگر دروازه یونایتد را باز کند و پس از چند هفته گل زنی کند. این گل روی غفلت مدافعان یونایتد زده شد. 

اشلی یانگ (یونایتد 1-1 سیتی)('14): روی ضد حمله سریع بازیکنان منچستریونایتد، اشلی یانگ با پاس دیلی بلیند در محوطه شش قدم صاحب توپ شد و روی سردرگمی بازیکنان منچسترسیتی، موفق شد کار را به تساوی بکشاند. 

 مروان فلینی (یونایتد 2-1 سیتی)('27): روی ارسال مواج و زیبای اشلی یانگ، مروان فلینی موفق شد با یک ضربه سر مستقیم، جو هارت را تسلیم کند تا یونایتد پیش بیفتد. 

 خوان ماتا (یونایتد 3-1 سیتی)('67): روی پاس عمقی وین رونی و فرار ماتای اسپانیایی، این بازیکن موفق شد با یک ضربه دقیق، توپ را از میان دو پای هارت رد کند و گل سوم یونایتد را به ثمر برساند. 

 

 کریس اسمالینگ (یونایتد 4-1 سیتی)('73): یک ارسال دقیق از اشلی یانگ کافی بود تا کریس اسمالینگ، مدافع پیش تاخته یونایتد اختلاف را به سه گل برساند. 

 

 سرخیو آگوئرو (یونایتد 4-2 سیتی)('89): سرخیو آگوئرو در اواخر بازی موفق شد یکی از گل های خورده را جبران کند، این گل درحالی به ثمر رسید که داوید ده خیا این توپ را دفع کرده بود و توپ با برخورد به تیرک دروازه وارد دروازه شد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سایت رئال مادرید ، رئال مادرید ، رئال نیوز، نقل و انتقالات رئال مادرید ، رئال مادرید نیوز،آخرین اخبار رئال مادرید ، پخش زنده و آنلاین بازی رئال مادرید، اخبار رئال مادرید ، رئال ، کریستیانو رونالدو ،,خبرگزاری رئال نیوز.خبرورزشی ، خبرورزشی آنلاین،بارسانیوز ، ورزش3
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    با حضور داور ویدئویی در لالیگا موافق هستید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 9858
  • کل نظرات : 188
  • افراد آنلاین : 257
  • تعداد اعضا : 17
  • آی پی امروز : 352
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 1,673
  • باردید دیروز : 23
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4,391
  • بازدید ماه : 4,391
  • بازدید سال : 10,780
  • بازدید کلی : 14,235,479