loading...
رئال نیوز
حمید رضا بازدید : 73 1394/02/04 نظرات (0)

مشاجره بين سرمربى و ابر ستاره تيم، كارآيى پايين ستارگان پا به سن گذاشته و محروميت در نقل و انتقالات گوشه اى از مشكلات بارسلونا در ماه هاى اخير بوده كه هراس از فصلى فاجعه بار را در بين هواداران اين تيم ايجاد كرده بود، حال اين تيم اما از شانس فتح سه گانه فصل برخوردار شده، چه اتفاقى در بارسلونا در اين مدت روى داده است؟



لوئيز انريكه سرمربى بارسلونا در كنفرانس مطبوعاتى پس از ديدار مقابل پاريس سن ژرمن اعلام نمود كه براى بايرن مونيخ و پپ گوارديولا به خاطر صعود به مرحله نيمه نهايى ليگ قهرمانان اروپا خوشحال است، چون اعتماد به پپ گوارديولا براى چنين بازگشتى بسيار كمرنگ شده بود. چنين موضوعى را مى توان به صورت كلان تر براى خود لوئيز انريكه و بارسلونا نيز برقرار دانست، چون كمتر از چند ماه پيش بيشتر دوستداران فوتبال به خاطر برخى مشكلات، فصلى فاجعه بار را براى كاتالان ها پيش بينى مى كردند، مشكلاتى از قبيل مشاجره بين لوئيز انريكه و ليونل مسى، عدم درخشش بازيكنان قديمى تر تيم، مسائل مربوط به انتقال نيمار و محروميت از فعاليت در بازار نقل و انتقالات كه نتوانست بارسا را از مسير رو به رشد و موفق خود منحرف سازد.

حال بارسلونا به روند بسيار مطلوبى دست پيدا نموده و يكى از مدعيان حضور در فينال برلين محسوب مى شود و از شانس خوبى نيز براى كسب قهرمانى در لاليگا و كوپا دل رى برخوردار است. بعد از شكست مقابل مالاگا در اواسط ماه فوريه، اين تيم تنها مقابل سويا به نتيجه تساوى رضايت داده و در ساير ديدار ها موفق به شكست حريفان خود شده است.

بارسلونا مصمم است تا بار ديگر عناوين مختلف دنياى فوتبال را درو نمايد، انگيزه جديد كاتالان ها بيشتر ناشى از ناكامى هاى فصل گذشته بوده كه تيم نتوانست هيچ عنوانى را كسب نمايد، فصلى كه كاتالان ها تنها شاهد قهرمانى رئال مادريد رقيب سنتى خود در ليگ قهرمانان اروپا بودند و مسى نيز چاره اى جزء تسليم شدن مقابل كريستيانو رونالدو در انتخاب بهترين بازيكن سال نداشت.

در مورد نقش مسى در اوج گيرى دوباره بارسلونا بحث هاى فراوانى در ماه هاى اخير صورت گرفته است، آمار نيز به خوبى نقش بسيار مهم مسى در اين خصوص را تاييد مى نمايد. در 47 بازى رسمى بارسلونا در اين فصل اين ابر ستاره آرژانتينى دنياى فوتبال موفق به زدن 46 گل و ار سال 27 پاس منجر به گل شده است. اين بازيكن 27 ساله همچنان محور اصلى ايده هاى لوئيز انريكه را تشكيل مى دهد و با وجود برخى اختلاف نظرها با لوئيز انريكه، زير نظر وى به بازيكن بهتر و پخته ترى تبديل شده است. مسى در واقع به نقطه اتصال بين بارسلوناى پپ گوارديولا و بارسلونايى كه لوئيز انريكه برنامه هاى زيادى براى آينده آن دارد، بدل گرديده است.

آينده اى كه بى ترديد در آن نمى توان چندان بر روى ژاوى هرناندز 35 ساله و آندرس اينيستاى 30 ساله هويت هاى باشگاه تكيه كرد. در اين فصل نيز انريكه از كيفيت بالاى اين دو بازيكن در ميانه ميدان بهره برده، اما بر خلاف مارتينو سرمربى سابق تيم، انريكه زمان استراحت بيشترى براى افزايش كارآيى اين دو ستاره براى آنها قائل مى شود. انريكه به خوبى مى داند كه چشم پوشى كامل ازاين دو بازيكن امكان پذير نيست و برنامه اى بلند مدت براى كم كردن اتكاى تيم به آنها لازم است.

اينيستا در بازى مقابل پاريس سن ژرمن و در صحنه گل اول بارسا توسط نيمار بار ديگر كيفيت و توانايى بالاى تكنيكى خود را به نمايش گذاشت، ژاوى نيز كه در تابستان پيش رو بارسا را به مقصد قطر ترك خواهد نمود، در اين فصل با ارسال هفت پاس منجر به گل باز هم تاثيرگذارى خود را به اثبات رسانده است. با اين وجود لوئيز انريكه از هنگام عهده دار شدن هدايت بارسلونا انقلاب نرمى را در اين تيم آغاز نموده است.

ايوان راكيتيچ و سرخيو بوسكتس ستون هاى بارساى جديد در خط ميانى به حساب مى آيند، اين دو بازيكن تقريبا در همه بازى هاى رسمى بارسا در تركيب اصلى تيم حضور داشته اند. راكيتيچ كه در تابستان گذشته از سويا به بارسلونا پيوسته، در 44 بازى از سوى انريكه در تركيب تيم قرار داده شده و بوسكتس نيز كه فوتبال را در آكادمى بارسلونا فرا گرفته، همانند ژاوى، اينيستا و مسى آشنايي كاملى با باشگاه دارد.

لوئيز انريكه تمركز ويژه اى بر روى خط ميانى تيم خود داشته و به نوعى هسته مركزى بارسلونا را كه تحت هدايت مارتينو  ضربات زيادى ديده بود، ترميم و بازسازى نموده است. خونسردى و آرامش بار ديگر به خط ميانى كه موتور اصلى تيم است بازگشته و لوئيز انريكه تصميمات در اين منطقه از زمين را با در نظر گرفتن مكانيزم هايى به بازيكنان واگذار نموده و انجام بازى مستقيم را همواره از آنها خواستار است، مسئله اى كه شايد در زمان حضور گوارديولا در بارسلون چندان مطرح نبوده است.

در صورتى كه بازيكنان ميانى بارسا موفق به پياده كردن خواسته هاى انريكه در زمين نباشند، ديدارى پرانتقاد همانند بازى مقابل والنسيا را تجربه خواهند نمود، ديدارى كه در آن بارسلونا هنگامى به صلابت و اقتدار مورد انتظار دست يافت كه مسى براى تقويت خط ميانى به اين منطقه از زمين منتقل گشت.

لوئيز انريكه كه همانند پپ گوارديولا مسائل بسيار زيادى را از يوهان كرايوف آموخته، در فاز ابتدايى حضور خود در بارسا به عنوان سرمربى با مشكلاتى مواجه بود. وى از رابطه خوبى با ستارگان تيم برخوردار نبود، چون برخى برنامه هاى او از نظر اين بازيكنان مناسب تشخيص داده نمى شد. اما چه كاراكترى در لوئيز انريكه سبب اوج گيرى دوباره بارسا شد؟ شايد بتوان از فهم فوتبالى انريكه، شجاعت وى براى انجام تدريجى تغييرات مورد نظر و چندوجهى نمودن بازى بارسلونا به عنوان مهمترين كاراكترهاى تاثيرگذار اين سرمربى اسپانيايى بر روى آبى انارى پوشان نام برد.

بى شك تصادفى نيست كه كه لوئيز انريكه بعد از انجام پنجاه بازى رسمى با كسب 42 پيروزى، سه تساوى و پنج شكست بهترين آمار را در تاريخ باشگاه بارسلونا در اين زمينه از خود بر جاى گذاشته باشد، حتى بهتر از پپ گوارديولا !

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سایت رئال مادرید ، رئال مادرید ، رئال نیوز، نقل و انتقالات رئال مادرید ، رئال مادرید نیوز،آخرین اخبار رئال مادرید ، پخش زنده و آنلاین بازی رئال مادرید، اخبار رئال مادرید ، رئال ، کریستیانو رونالدو ،,خبرگزاری رئال نیوز.خبرورزشی ، خبرورزشی آنلاین،بارسانیوز ، ورزش3
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    با حضور داور ویدئویی در لالیگا موافق هستید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 9858
  • کل نظرات : 188
  • افراد آنلاین : 211
  • تعداد اعضا : 17
  • آی پی امروز : 243
  • آی پی دیروز : 360
  • بازدید امروز : 539
  • باردید دیروز : 1,959
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,629
  • بازدید ماه : 2,629
  • بازدید سال : 9,018
  • بازدید کلی : 14,233,717