loading...
رئال نیوز
امیر بازدید : 38 1394/02/12 نظرات (0)

http://www.tarafdari.com/sites/default/files/contents/user8748/news/1ce87f1f-1204-3c24-8ca6-46fefef29e3f.jpg

http://www.tarafdari.com/sites/default/files/contents/user8748/news/1ce87f1f-1204-3c24-8ca6-46fefef29e3f.jpg

اسپورت آنلاین- بعد از شكست 4:0 بايرن مونيخ مقابل رئال مادريد از مرحله نيمه نهايى ليگ قهرمانان در بهارگذشته، پپ گوارديولا اعتراف نمود كه مقصر اصلى در كسب چنين نتيجه اى خود او بوده كه با تاكتيك و چيدمان اشتباه خود، كار مادريدى ها را براى رسيدن به فينال ساده تر نموده است.

در بهار سال جارى هنگامى كه رقابت هاى فوتبال اروپا به اوج حساسيت و مراحل تعيين كننده خود رسيده است، بازهم اتفاقى مشابه با سال گذشته گريبانگير بايرن مونيخ شد و اين بار اين تيم در مرحله نيمه نهايى DFB Pokal مقابل دورتموند با ايده هاى اشتباه پپ گوارديولا شكست خورد تا از راهيابى به فينال برلين بازيابد و روياى فتح سه گانه را از دست دهد.

تعويض شواين اشتايگر به جاى توماس مولر هنگامى كه نتيجه بازى همچنان 1:0 به نفع بايرن مونيخ بود،‌تصميمى قابل توجيه است، چون در چنين بازى هاى حساس براى حفظ نتيجه جايگزينى بازيكنى در بخش تهاجمى به جاى بازيكنى تدافعى تر تصميمى منطقى به نظر مى رسدو نود درصد مربيان نيز در شرايط مشابه، چنين تصميمى را اتخاذ مى نمايند. اما در حالى كه هنوز تعويض انجام نشده بود و شواين اشتايگر همچنان در كناره ميدان منتظر ورود به زمين بود، گل تساوى شاگردان يورگن كلوپ به ثمر رسيد، در اين لحظه ديگر انجام چنين تعويضى چندان عاقلانه به نظر نمى رسيد، با اين وجود گوارديولا توماس مولر را در حالى كه بسيار متعجب از تعويض خود به نظر مى رسيد، از زمين بازى بيرون كشيد.

شانس، اتفاق و تصميمات داورى همگى در فوتبال عوامل تاثيرگذارى هستند كه بى ترديد بر نتيجه بازى نسبت به ساير رشته هاى ورزشى بيشتر تاثيرگذارى بيشترى دارند. در بازى با دورتموند اگر شواين اشتايگر در لحظات پايانى ديدار دقت بيشترى در ضربات نهايى خود داشت، پپ گوارديولا حال به سرمربى شجاع و نابغه اى تبديل شده بود كه بر خلاف عرف موجود در تعويض بازيكنان نتيجه ديدارى را با تصميمات ريسك پذير خود تغيير داده بود. با چشم پوشى از ضربات پنالتى كه در وقت قانونى ديدار مى بايست به نفع مونيخى ها اعلام مى شد، حال اين پرسش ها مطرح مى شود. آيا بهتر نبود تياگو مدت زمان بيشترى در ميدان باقى مى ماند؟ چون از هنگام تعويض اين هافبك اسپانيايى ريتم هماهنگ بازى مونيخى ها دچار اختلال شد. آرين روبن بعد از مصدوميتى طولانى به زمين فرا خوانده شد اما خيلى زود بازهم به علت آسيب ديدگى مجبور به خروج از بازى شد. اين مسئله را فقط مى بايست بدشانسى قلمداد نمود يا اينكه پپ گوارديولا با بازى دادن به روبن ريسكى بزرگ كه به شكست انجاميد، مرتكب شده است؟

پپ گوارديولا بيش از هر سرمربى ديگرى در خصوص تاكيتيك، سيستم و چيدمان هاى مختلف در فوتبال تفكر و تعمق مى نمايد و سر مربى ريسك پذيرى در فوتبال محسوب مى شود كه اغلب اوقات با ايده هاى فوق العاده خود مزيتى براى تيم خود پديد مى آورد و باعث پيشرفت آن مى شود. وى با ايده هاى خلاقانه خود سعى در رسيدن به تكامل در فوتبال دارد و در صورت به بن بست رسيدن تيم در ديدارى همانند رويارويى با دورتموند، مى بايست اتهام مقصر شناخته شدن به عنوان عامل اصلى شكست تيم را نيز پذيرا باشد.

پپ گوارديولا در اين فصل در نظر داشت تا دوگانه قهرمانى فصل گذشته در بايرن مونيخ را به يك سه گانه تاريخى در انتهاى فصل جارى تبديل نمايد تا به دنياى فوتبال نشان دهد كه بدون ابر ستاره اى به نام ليونل مسى نيز مى تواند بزرگترين موفقيت ها در دنياى فوتبال را جشن بگيرد. حال اين سرمربى جاه طلب اسپانيايى با ريسك خود در بازى مقابل دورتموند، بهاى سنگينى را پرداخته و به نظر مى رسد براى نجات جايگاه خود در فوتبال اروپا و پيروزى بر ايده هاى لوئيز انريكه، نبوغ مسى و قابليت هاى سوارز و نيمار، و با توجه به اوضاع بحرانى مصدوميت شاگردان خو ددر بايرن مونيخ، چاره اى جزء در نظر گرفتن ريسك خطير ديگرى در بازى مقابل بارسلونا نداشته باشد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سایت رئال مادرید ، رئال مادرید ، رئال نیوز، نقل و انتقالات رئال مادرید ، رئال مادرید نیوز،آخرین اخبار رئال مادرید ، پخش زنده و آنلاین بازی رئال مادرید، اخبار رئال مادرید ، رئال ، کریستیانو رونالدو ،,خبرگزاری رئال نیوز.خبرورزشی ، خبرورزشی آنلاین،بارسانیوز ، ورزش3
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    با حضور داور ویدئویی در لالیگا موافق هستید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 9858
  • کل نظرات : 188
  • افراد آنلاین : 210
  • تعداد اعضا : 17
  • آی پی امروز : 358
  • آی پی دیروز : 19
  • بازدید امروز : 1,700
  • باردید دیروز : 22
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,831
  • بازدید ماه : 1,831
  • بازدید سال : 8,220
  • بازدید کلی : 14,232,919