loading...
رئال نیوز
امیر علی بازدید : 70 1394/02/15 نظرات (0)

چرا يوونتوس مى تواند رئال مادريد را شكست دهد؟

چرا يوونتوس مى تواند رئال مادريد را شكست دهد؟
 در رويارويى مقابل يوونتوس، رئال مادريد شانس اول حضور در فينال برلين محسوب مى شود، اما بانوى پير ايتاليا از سلاح هايى برخوردار است كه مى تواند مدافع عنوان قهرمانى براى حضور در فينال برلين را به چالش اندازد.

 لغت "يوونتوس" در زبان لاتين را مى توان به معناى "جوانى" ترجمه نمود كه اين معنا از طرفى با توجه به ميانگين 29 ساله سنى بازيكنان يوونتوس پارادوكسى به حساب مى آيد، اما از طرف ديگر اين ترجمه لاتين با نگاهى به سرنوشت سال هاى اخير اين باشگاه ايتاليايى كاملا تناسب دارد. سقوط اجبارى اين تيم در سال 2006 به دسته پايين تر را مى توان به عنوان شروعى جديد براى اين تيم ارزيابى نمود و از اين منظر يوونتوس در بهار زندگى خود قرار گرفته است كه هدفى جزء استمرار حضور در جمع سلاطين فوتبال اروپا براى خود متصور نيست و اكنون با فتح رقابت هاى سرى آ براى سى و يكمين مرتبه در تاريخ خود، در مرحله نيمه نهايى رقابت هاى ليگ قهرمانان اروپا قرار گرفته است.

حال يوونتوس در ميانه پروسه رشد و پيشرفت خود و در اولين حضور خود در اين مرحله از رقابت هاى ليگ قهرمانان بعد از دوازده سال، حريفى بسيار قدرتمند به نام رئال مادريد را پيش رو دارد. حريفى كه سال گذشته دهمين قهرمانى خود در اين رقابت ها را جشن گرفته و مى خواهد با تكرار عنوان قهرمانى خود در اين فصل، نام خود را به عنوان اولين تيمى كه توانست در دو سل متوالى شكل جديد رقابت هى ليگ قهرمانى را فتح نمايد، در تاريخ به ثبت رساند.

به شكست آسان يوونتوس در اين مرحله با توجه به دو قهرمانى در ليگ قهرمانان و سى و يك عنوان اسكودتويى كه اين تيم كسب نموده و همچنين پروسه رو به جلويى كه اين تيم در ده سال گذشته طى نموده، مى بايست كمى با ديده ترديد نگريسته شود و دلايلى مى توان برشمرد كه بر اساس آنها مى توان بانوى پير ايتاليا را در رويارويى با باله سفيد مادريدى پيروز دانست و براى اين تيم شانس بالايى براى حضور در فينال برلين قائل شد.

دفاع زنجيرى سه نفره موفق

ماسيمو آلگرى سرمربى يونتوس همانند آنتونيو كونته به طورى كلى از بهره گيرى از دفاع چهار نفره چشم پوشى نموده و اين چيدمان دفاعى مى تواند حتى در بازى مقابل قواى تهاجمى فوق العاده تيم كارلو آنجلوتى به مزيتى براى تورينى ها تبديل شود. سيستم دفاعى سه نفره مورد نظر آلگرى بر خلاف آنچه كه به نظر مى رسد، بسيار تدافعى و محافظه كارانه است، چون پاتريك اورا و اشتفان ليشتن اشتاينر دو بازيكن كنارى اين تيم در هنگام تملك توپ توسط تيم حريف، به سرعت به دفاع سه نفره تيم متشكل از آندرا بارزاگلى، لئوناردو بونوچى و چيلينى اضافه مى شوند.

در بازى سه شنبه شب با توجه به حضور كريستيانو رونالدو و گرت بيل در كناره هاى زمين، اورا و ليشتن اشتاينر بيشتر متمايل به عقب بازى خواهند نمود در جلوى خط دفاعى تورينى ها زوج آرتورو ويدال و كلوديو ماركيزيو حضور خواهند يافت كه با قدرت دوندگى بالا مى بايست وظيفه بالا بردن ضريب امنيت خط دفاعى و همچنين افزايش قدرت تهاجمى يوونتوس را عهده دار شوند.

در هنگام تصاحب توپ توسط تورينى ها بازيكنان كنارى اين تيم به سرعت به فاز تهاجمى تيم اضافه مى شوند و با عرض دادن به بازى تيم، علاوه بر اضافه كردن به گزينه هاى تهاجمى تيم، فضاى مناسب زيادى نيز در اختيار آندرا پيرلو كارگردان تيم جهت هدايت فاز تهاجمى قرار مى دهند. اجراى موفقيت آميز چنين فلسفه اى از بازى فوتبال نيازمند سيستمى با ديسيپلين بالا و نظم خاصى است. البته با توجه به مصدوميت طولانى مدت مهره ارزشمندى به نام بارزاگلى، در رويارويى با مادريدى ها شايد الگرى مجبور به بهره گيرى از دفاعى چهار نفره شود.

آپاچى اميد تورينى ها

آپاچى لقب كاروس توز كه بيشتر شبيه عنوان فيلم ها سرخ پوستى است، يكى از اميدهاى هواداران يوونتوس در رويارويى با رئال مادريد است و كارلو آنجلوتى سرمربى مادريدى ها در زمانى به مصاف تيم سابق خود مى رود كه كارولس توز در ايده آل ترين شرايط خود قرار گرفته است.

 توز كه به دليل سپرى كردن دوران كودكى خود در محله Fuerte Apache در بوينس آيرس، به آپاچى شهرت يافته در اين فصل از رقابت هاى سرى آ با بيست گل زده در صدر جدل گل زنان اين رقابت ها قرار دارد و در ليگ قهرمانان نيز شش مرتبه موفق به گل زنى شده است. البته موفقيت و درخشش كارلوس توز در اين فصل در امر گل زنى بى ترديد بيشتر به دليل محدود نكردن وى به پستى خاص، از سوى ماسيمو آلگرى سرمربى تيم مى باشد.

موراتا در مقابل تيم سابق

حضور آلوارو موراتا و هماهنگى كامل او با كارلوس توز از ديگر دلايل درخشش ين بازيكن آرژانيتينى در اين فصل به حساب مى آيد. اين مهاجم اسپانيايى از اوايل سال جارى ميلادى با عملكرد فوق العاده اى كه داشته به بازيكنى ثابت در تركيب تورينى ها تبديل شده است. همكارى توز با موراتا در قياس با فرناندو ليورنته بسيار تاثير گذارتر و تعيين كننده تر بوده كه بازى مقبل دورتموند در مرحله يك هشتم نهايى، تنها نمونه كوچكى از صحت چنين ادعايى است.

موراتا در دو بازى رفت و برگشت مقابل دورتموند، همانند توز در امر گل زنى و گل سازى موفق بود و حال اين مهاجم 22 ساله در مرحله نيمه نهايى مى بايست به مصاف باشگاه سابق خود رئال مادريد رود كه هرگز در آن به موفقيتى دست نيافت. بى ترديد اظهارات آنجلوتى در خصوص "عدم پشيمانى مادريدى ها از فروش موراتا" مى تواند انگيزه اين مهاجم جوان براى درخشش مقابل رئال مادريد و اثبات اشتباه سران اين باشگاه در فروش او را به شدت افزايش دهد.

قلعه تورينى ها

سال 2011 استاديوم اختصاصى باشگاه يوونتوس به بهره بردارى رسيد و حال اين استاديوم به معبدى براى تورينى ها و يكى از دلايل افزايش قدرت بى سابقه آنها بدل شده است. در اين فصل تا كنون نه در رقابت هاى ليگ قهرمانان و نه در سرى آ هيچ تيمى موفق به شكست يوونتوس و كسب سه امتياز مقابل اين تيم نشده است، رئال مادريد نيز در فصل گذشته و در مرحله گروهى از رقابت هاى ليگ قهرمانان موفق به شكست يوونتوس نشد و تنها به تساوى 2:2 با اين تيم در استاديوم شهر تورين رضايت داد.

پرسش تعيين كننده اما چگونگى نمايش تورينى ها در بازى برگشت در استاديوم سانتياگو برنابئو خواهد بود، اگر يوونتوس با كسب يك تساوى بدون گل يا يك پيروزى خفيف به مصاف رئال مادريد در بازى برگشت رود، اين تيم مى تواند با تكيه بر سبك تدافعى كاتاناچيوى ايتاليايى، هر چند كه شيوه اصلى يوونتوس در اين فصل نمى باشد، رئال مادريد را در برنابئو به چالش كشاند و اگر رئال مادريد در آن زمان بخواهد بازى كاملا رو به جلو و ريسك پذيرى را از خود به نمايش گذارد، آن گاه فضاى مناسبى براى خطرآفرينى زوج توز و موراتا به وجود خواهد آمد.

يوونتوس بى ترديد از اين قابليت برخوردار است كه دفاع از عنوان قهرمانى رئال مادريد در ليگ قهرمانان اروپا را با مشكل روبرو سازد. با خط دفاعى منظم، خط ميانى استراتژيست و زوجى ايده آل در خط حمله اين تيم مى تواند براى حضور در فينال برلين اميدوار باشد. بعد از رويارويى با حريفانى نسبتا ضعيف در مراحل حذفى قبلى ليگ قهرمانان اروپا، حال شكست رئال مادريد مى تواند تاييدى بر حضور دوباره بانوى پير ايتاليا در جمع سلاطين اروپا، پايان پروسه پيشرفت اين تيم و نويد دهنده اتمام دورانى سخت در اين تيم پرطرفدار ايتاليايى باشد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سایت رئال مادرید ، رئال مادرید ، رئال نیوز، نقل و انتقالات رئال مادرید ، رئال مادرید نیوز،آخرین اخبار رئال مادرید ، پخش زنده و آنلاین بازی رئال مادرید، اخبار رئال مادرید ، رئال ، کریستیانو رونالدو ،,خبرگزاری رئال نیوز.خبرورزشی ، خبرورزشی آنلاین،بارسانیوز ، ورزش3
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    با حضور داور ویدئویی در لالیگا موافق هستید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 9858
  • کل نظرات : 188
  • افراد آنلاین : 254
  • تعداد اعضا : 17
  • آی پی امروز : 360
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 2,577
  • باردید دیروز : 23
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 5,295
  • بازدید ماه : 5,295
  • بازدید سال : 11,684
  • بازدید کلی : 14,236,383