loading...
رئال نیوز
mohammad بازدید : 48 1394/03/18 نظرات (0)

.

 
پيام صادقيان: می‌خواهم در پرسپولیس بمانم و شماره 8 کریمی را بپوشم

محسن بنگر در مصاحبه‌اي كه روز يك‌شنبه در خبرورزشي به چاپ رسيد، اظهار داشت اگر اختيار دستش بود، پيام را نگه مي‌داشت و جلوي اخراج صادقيان را مي‌گرفت. نظري در اين رابطه نداري؟
راستش را بخواهيد، فعلاً قصد مصاحبه ندارم ولي درباره آقامحسن فقط بنويسيد بزرگتر من است. احترام خاصي براي او قائل هستم و خواهم بود. از زمان حضور بنگر در سپاهان او را مي‌شناسم.

همچنين بنگر در گفت‌وگو با خبرورزشي عنوان كرده صادقيان ديگر جوان خامي نيست كه بخواهيم او را نصيحت كنيم و خودش بايد به خودش كمك كند چون از 16 سالگي در ليگ برتر بازي كرده است.
(آشكارا به وجد مي‌آيد) بله،‌ از 16 سالگي در تيم ذوب‌آهن و ليگ برتر توپ مي‌زدم. خاطرم هست اولين گلم در ليگ حرفه‌اي كشور را زماني زدم كه تازه وارد 16 سالگي شده بودم و كاملاً حق با آقامحسن است. بنگر از همان زمان اخلاق مرا خوب مي‌شناسد و مي‌داند چگونه آدمي هستم.

اين مدت كه اخراج شدي، نظر هواداران پرسپوليس درباره خودت را شنيدي؟
طرفداران پرسپوليس هم خوب مرا مي‌شناسند. در كوچه و خيابان كه با آنها روبه‌رو مي‌شوم، همه لطف دارند و از من مي‌خواهند بمانم. آنها از لحاظ فني قبولم دارند ولي در فصل تازه به اتمام رسيده، يك ‌سري اتفاقات باعث شد نتوانم همه قابليت‌هايم را نشان بدهم. (انگار چيزي يادش آمده باشد، مي‌گويد) حتماً از قول من بنويسيد از اينكه آقا محسن به فكر من بوده، واقعاً ممنونم. ماشاءا... بنگر در 36 سالگي جوري محكم بازي مي‌كند كه انگار جوان 20 ساله است. اميدوارم ركورد مسن‌ترين بازيكن ليگ برتر را بشكند و حالاحالاها همين‌طور با قدرت در ليگ برتر بازي كند.

داشتي درباره هواداران پرسپوليس مي‌گفتي. بي‌تعارف فكر مي‌كني آنها از عملكرد تو رضايت داشته باشند؟
من هميشه بدهكار هواداران پرسپوليس هستم. اين حرفم به هيچ عنوان تعارف نيست. در اين دو سالي كه پرسپوليس بودم، همه مي‌دانند يك بار هم درباره مسائل مالي و پول حرف نزدم. برويد يك مصاحبه از پيام صادقيان بياوريد كه درباره مشكلات مالي، طلب و... صحبتي كرده باشد. هرگز نشد خودم را به مصدوميت بزنم و به خاطر وصول طلبم بازي نكنم و مطمئن هستم اين‌ها را تماشاگر پرسپوليس ديده است. من فصل خوبي را به دلايل مختلف پشت ‌سر نگذاشتم و اين موضوع را قبول دارم اما مي‌خواهم ثابت كنم پيام صادقيان تمام نشده است.

تا به حال چند درصد از پول قرارداد يك ميلياردي‌ات در فصل دوم حضورت در پرسپوليس را گرفته‌اي؟
من 40 درصد از پول قراردادم را گرفتم و شايد از همه كمتر دريافتي داشته‌ام. با اين وجود شكايتي ندارم و فقط مي‌خواهم تكليف مرا مشخص كنند. همين ديشب (شنبه‌شب) مجدداً با آقاي نژادفلاح تماس گرفتم تا به باشگاه بروم و وضعيت خودم را مشخص كنم اما گوشي‌اش را برنداشت و جواب مرا نداد.

به فرض محمدحسين نژادفلاح هم تو را به باشگاه دعوت كرد. مي‌خواهي به دفتر باشگاه پرسپوليس بروي و چه بگويي؟
بايد تكليف من مشخص شود. اگر مرا مي‌خواهند، هرگونه تعهدي كه بخواهند حاضرم امضا كنم و چنانچه نمي‌خواهند تسويه‌حساب من را بدهند.

حاضري تعهد بدهي كه در صورت بروز هرگونه مشكل اخلاقي و انضباطي كل قراردادت را به عنوان جريمه از تو كسر كنند؟
بله، با جان و دل حاضرم اين كار را انجام دهم. من يك سال اشتباهاتي مرتكب شدم كه تاوان اين اشتباهات را به بدترين شكل ممكن پس دادم. خودم هم از اين وضعيت خسته شدم. حاضرم به باشگاه پرسپوليس تعهد كتبي بدهم كه در صورت بروز هر اتفاق حاشيه‌اي از طرف من، تمام قراردادم به عنوان جريمه كسر شود!

معلوم مي‌شود هنوز هم خيلي دلت مي‌خواهد در پرسپوليس بماني.
معلوم است. من نان و نمك پرسپوليس را خورده‌ام. خودم را مثل بعضي‌ها پرسپوليسي اصيل نمي‌دانم. تنها دو سال در اين تيم توپ زدم و منتي هم سر كسي ندارم. هر كاري به ويژه در سال اول حضورم كردم، چند برابر، خودم سود بردم. با پرسپوليس بود كه پيام صادقيان بيشتر شناخته شد و توانست اسمي براي خودش دست و پا كند. من اين چيزها را مي‌فهمم و مي‌خواهم بمانم و جبران كنم البته اين ماندن من به هر قيمت نيست. اول بايد ببينم اين تمايل از جانب باشگاه هم وجود دارد يا اينكه...

شنيديم از نفت تهران و ذوب‌آهن هم پيشنهاداتي داري. به تازگي امين حاج‌محمدي مدافع نفت و رفيق صميمي‌ات اعلام كرده ديگر پيام را رها نمي‌كنم!
پيشنهاداتي به من رسيده كه اگر اجازه بدهيد، اسمي نياورم. به شخصه قصد دارم تا آخرين روز نقل‌وانتقالات براي پرسپوليس صبر كنم. اولويت من هم پرسپوليس است.

كساني كه به تو پيشنهاد داده‌اند، نگفته‌‌اند بيايي احيا مي‌شوي و... از اين حرف‌ها؟
مربيان شاغل در فوتبال ايران به خوبي مرا مي‌شناسند. از لحاظ فني نمي‌خواهم از خودم تعريف كنم و عملكردم در گذشته مشخص است. به خاطر پرسپوليس صبر كردم و منتظر ماندم اما جوابم را كسي نمي‌دهد. اين حرف را زدم تا حداقل هواداران پرسپوليس بدانند و برخي دوستان هم نگويند صادقيان مي‌خواهد برود.

واقعاً طي اين مدت كه اخراج شده بودي با خودت نگفتي كه مي‌روم و فصل بعد به پرسپوليسي‌ها ثابت مي‌كنم كي هستم؟!
نه، من روزهاي فوق‌العاده‌اي را در پرسپوليس سپري كردم. روزهايي كه شيريني‌اش بيشتر از تلخي بود. در تفكرات خودم هم براي كسي خط و نشان نكشيدم و پرسپوليس را خيلي دوست دارم.

اگر استقلالي‌ها به تو پيشنهاد بدهند، تكليف چيست؟
احترام خاصي هم براي هواداران استقلال قائل هستم ولي هرگز به استقلال نمي‌روم.

اين حرف‌ها را خيلي از فوتباليست‌ها قبل از تو زدند اما وقتي پيشنهاد مالي وسوسه‌انگيز از تيم رقيب برسد...
(حرف ما را قطع مي‌كند) گفتم استقلال باشگاه بزرگي است كه هواداران زياد و قابل احترامي هم دارد اما اگر اين باشگاه 10 ميليارد تومان هم پيشنهاد بدهد، قبول نمي‌كنم. من پيام صادقيان نان و نمك پرسپوليس را خوردم و اين اجازه را به خودم نمي‌دهم با احساسات هواداران بازي كنم. البته اين را هم حتماً بنويسيد هر كسي تفكرات خودش را دارد و كساني هم كه از پرسپوليس به استقلال يا بالعكس رفته‌اند، برايم قابل احترام هستند.

شنيديم بدت نمي‌آيد به شهر خودت تبريز برگردي و يك فصل هم براي تراكتورسازي توپ بزني؟
آقاي يكتا؛ خوب شد اين سؤال را پرسيديد. اين موضوع را مي‌گويم تا هواداران تراكتورسازي بدانند هنوز هيچ پيشنهادي از تيم شهرم به دست من نرسيده است. همشهريان عزيز من از طريق تماس تلفني، پيامك يا پست‌هايي كه در شبكه‌هاي اجتماعي مي‌گذارند، خواهان حضورم در تراكتورسازي هستند. مي‌گويند بيا شهر خودت، تيم خودت، چون پدرت هم اينجا بازي مي‌كرده و... اما پيشنهادي رسمي از مسئولان تراكتورسازي ندارم كه بخواهم به اين موضوع فكر كنم.

از تيم‌هاي خارجي و عربي كه خبري نيست، هست؟
يك پيشنهاد غيررسمي دارم ولي جدي نيست. همان‌طور كه گفتم، اولويت من باشگاه پرسپوليس است مگر آنكه مرا نخواهند.

طي اين مدت كه اخراج شدي و از پرسپوليس دور بودي، چه كساني با تو تماس گرفتند؟
خيلي‌ها، از همبازيانم گرفته تا مربيان و پيشكسوتان مختلف كه لطف كردند و با من تماس گرفتند اما نمي‌خواهم از كسي اسم ببرم و اسمي از قلم بيفتد.

علي دايي يا علي كريمي چطور؟
( خيلي متواضعانه) آنها كه نبايد به من پيام صادقيان زنگ بزنند. اين وظيفه من است كه به عنوان كوچكتر با اين بزرگان تماس بگيرم. آقايان دايي و كريمي خيلي بزرگ هستند، خيلي! (دو بار اين خيلي را تكرار مي‌كند!) هرگز آن اوايل كه به پرسپوليس آمده بودم را فراموش نمي‌كنم. علي آقاي كريمي به من گفت كه پيام، اگر همين‌جوري ادامه بدهي مي‌تواني يك لاين جداگانه براي خودت در پرسپوليس باز كني تا اسم پيام صادقيان براي هميشه ماندگار شود. آن حرف خيلي روي من تأثير گذاشت.

به فكرت نرسيد كه شماره 8 علي كريمي را بپوشي؟
اتفاقاً همين بحث هم بين ما مطرح شد. به علي آقاي كريمي گفتم دوست دارم شماره 8 شما را بپوشم و او هم گفت كه چه كسي بهتر از تو!

حالا اگر فصل بعد در پرسپوليس بماني، به جاي شماره 11 حاضري شماره 8 را بپوشي؟
حتماً! خيلي دوست دارم اين اتفاق بيفتد. شماره 8 پرسپوليس تن بازيكنان بزرگي مثل آقايان حسين كلاني، ناصر محمدخاني، مرتضي كرماني‌مقدم، مجتبي محرمي، مهدي هاشمي‌نسب، علي انصاريان و علي كريمي رفته است و باعث افتخار است كه شماره علي آقاي كريمي را بپوشم.

با برانكو كه تو را اخراج كرد، مشكلي نداري؟
نه، اتفاقاً برانكو مرا قبول داشت. اولين روزهايي كه برانكو و دستيارانش به پرسپوليس آمدند را خوب به خاطر دارم. او مرا نمي‌شناخت، هيچ‌كس را نمي‌شناخت ولي وقتي مرا ديد، گفت جاي تو اروپاست. نمي‌دانم چه شد كه مرا بازي نمي‌داد. چيزي به او گفتند، در گوش برانكو حرفي زدند، بي‌خبرم اما به گفته خودش قبولم داشت.

بسيار خب، سؤالات ما تقريباً‌ به انتها رسيد،‌حرف خاصي نداري؟
از هواداران پرسپوليس و هم‌تيمي‌هايم خيلي تشكر مي‌كنم. دو سال خيلي خوب در پرسپوليس با هم داشتيم. روزهاي خوشي را تجربه كرديم و ان‌شاءا... باز هم دور هم جمع شويم. اگر هم قسمت نشد با هم باشيم، مجبورم تصميم جديدي بگيرم ولي خاطرات خوبم از پرسپوليس را هرگز فراموش نخواهم كرد.

 
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سایت رئال مادرید ، رئال مادرید ، رئال نیوز، نقل و انتقالات رئال مادرید ، رئال مادرید نیوز،آخرین اخبار رئال مادرید ، پخش زنده و آنلاین بازی رئال مادرید، اخبار رئال مادرید ، رئال ، کریستیانو رونالدو ،,خبرگزاری رئال نیوز.خبرورزشی ، خبرورزشی آنلاین،بارسانیوز ، ورزش3
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    با حضور داور ویدئویی در لالیگا موافق هستید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 9858
  • کل نظرات : 188
  • افراد آنلاین : 205
  • تعداد اعضا : 17
  • آی پی امروز : 208
  • آی پی دیروز : 360
  • بازدید امروز : 424
  • باردید دیروز : 1,959
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,514
  • بازدید ماه : 2,514
  • بازدید سال : 8,903
  • بازدید کلی : 14,233,602