loading...
رئال نیوز
آروین بازدید : 26 1394/05/10 نظرات (0)
امشب ساعتِ 23 به وقتِ تهران، تیم‌هایِ بایرن مونیخ و ولفسبورگ، در سوپر کاپِ آلمان مقابلِ هم قرار می‌گیرند. به این بهانه نگاهی می‌اندازیم به جدال‌هایی ماندگار بینِ این دو قدرتِ حالِ حاضرِ فوتبالِ آلمان

بایرن مونیخ و ولفسبورگ فصلِ پیش بهترین تیم‌هایِ آلمان بودند و لیگ و جامِ حذفی را به تصاحبِ خودشان درآوردند. پیروزی در بازیِ امشب، که مقدمه‌ای برایِ فصلِ جدیدِ فوتبالِ آلمان است می‌تواند برتریِ ذهنی و روحی و روانیِ موثریِ برایِ کورسِ قهرمانیِ بوندسلیگا باشد. اما بایرن و ولفسبورگ در 20 سالِ اخیر جدال‌هایِ پرگلِ و کلاسیک کم نداشته‌اند. از جمله...

 

ولفسبورگ 4 – 1 بایرن مونیخ (2015)

 

بوندسلیگا تازه از خوابِ زمستانی‌اش بیدار شده بود و بایرن در حالی مقابلِ ولفسبورگ قرار می‌گرفت که نیم فصلِ اول را بدونِ شکست و تنها با 4 گلِ خورده به پایان برده بود. اما این بازی داستانِ دیگری داشت. بازیکنانِ ولفسبورگ که هنوز در غمِ از دست دادنِ، هم‌تیمی‌شان، جونیور مالانادا (در یک تصادف)، بودند در نمایشی درخشان با 2 گل از باس دوست و 2 گل از کوین دبروین، مقابلِ تک گلِ خوان برنات پیروز شدند، تا قدرتِ خودشان را به رخ دیگران بکشند. درست است که تیمِ دیتر هکینگ نهایتا قهرمانیِ بوندسلیگا را به شاگردانِ پپ گواردیولا واگذار کرد، اما این بازی باعثِ شد تا سیمایِ شکست ناپذیرِ باواریایی‌ها بشکند و آن‌ها در ادامه‌یِ لیگ با مشکلاتی مواجه شوند.

 

 

بایرن مونیخ 6 – 1 ولفسبورگ (2013)

 

این یکی از بهترین نمایش‌هایِ ژردان شکیری برایِ بایرن مونیخ بود. بایرن در نیمه‌ نهاییِ جامِ حذفی در نیمه‌یِ اول با گل‌هایِ مانزوکیچ و روبن (رویِ پاسِ عالیِ شکیری) 2-0 پیش افتاد و بعد دیگو قبل از سوتِ پایانِ نیمه، نتیجه را 2-1 کرد. اما نیمه‌یِ دوم با هت تریکی از ماریو گومز و یک گلِ فوق‌العاده زیبا از شکیری همراه بود و نتیجه‌یِ نهاییِ را به 6-1 تغییر داد، تا باواریایی‌ها راهیِ فینال شوند.

 

 

ولفسبورگ 5 – 1 بایرن مونیخ (2009)

 

رقابت برایِ قهرمانی در بوندسلیگایِ 2008-2009 بسیار فشرده بود. تا جایی که در هفته‌یِ بیست و پنجم تنها یک امتیاز تیم‌هایِ اول تا چهارمِ جدول، یعنی بایرن، ولفسبورگ، هامبورگ و هرتا را از هم جدا می‌کرد.

در چنین شرایطی بود که بایرن و ولفسبروگ مقابلِ هم قرار گرفتند و نیمه‌یِ اول با نتیجه‌یِ 1-1، با گل‌هایِ لوکا تونی و کریستین گنتنر به پایان رسید. اما نمایشی جادویی از تیمِ فلیکس ماگات در نیمه‌یِ دوم باعث شد تا بایرن ظرفِ 14 دقیقه نابود شود. گرافیته و ادین ژکو، زوجِ مرگبارِ خطِ حمله‌یِ "گرگ‌ها" هر کدام 2 گل زدند، تا ولفسبورگ با پیروزیِ 5-1 مقابلِ بایرن قدمی بلندِ به سویِ قهرمانی بردارد و نهایتا هم این عنوان را از آن خودش کند.

 

 

ولفسبورگ 3-2 بایرن مونیخ (2003)

 

اولین پیروزیِ تاریخِ ولفسبورگ مقابلِ بایرن مونیخ در پنجمین هفته‌یِ بوندسلیگایِ 2003-2004 به دست آمد. در این بازی فرناندو بایانو در ابتدا میزبان را پیش انداخت، اما باستین شواین‌اشتایگر و روی ماکای نتیجه را 2-1 کردند. این نتیجه تا 6 دقیقه مانده به پایانِ بازی پا برجا بود، تا اینکه بایانو گلِ مساوی را هم خودش زد و بعد نوبت به دیگو کلیموویچ رسید که برایِ تیمش تاریخ‌ساز شود. این بازی یکی از جذاب‌ترین جدال‌هایِ دو دهه‌یی اخیرِ دو تیم بود.

 

 

بایرن مونیخ 5-2 ولفسبورگ (1997)

 

اولین رویاروییِ بایرن و ولفسبورگ در بوندسلیگا با 7 گل و 3 امتیاز برایِ بایرن مونیخ همراه بود. باید به خاطر بیاوریم که ولفسبورگ اولین فصلش در بوندسلیگا، بعد از تاسیسش در 1945 را تجربه می‌کرد. در واقع این سومین بازیِ ولفسبورگ در بوندسلیگا بود، بازی‌ای که با 3 گل از جووانی البر، توماس اشترونز و روجریو ریتزیتلی برایِ بایرن شروع شود. ستاره‌یِ آمریکاییِ گرگ‌ها، کلودیو رینا یک گل را برایِ تیمش جبران کرد، اما البر و ریتزیتلی بازهم گل زدند تا شاگردانِ جووانی تراپاتونی، با 5 گل به حریفِ خودشان خوش آمد بگویند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سایت رئال مادرید ، رئال مادرید ، رئال نیوز، نقل و انتقالات رئال مادرید ، رئال مادرید نیوز،آخرین اخبار رئال مادرید ، پخش زنده و آنلاین بازی رئال مادرید، اخبار رئال مادرید ، رئال ، کریستیانو رونالدو ،,خبرگزاری رئال نیوز.خبرورزشی ، خبرورزشی آنلاین،بارسانیوز ، ورزش3
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    با حضور داور ویدئویی در لالیگا موافق هستید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 9858
  • کل نظرات : 188
  • افراد آنلاین : 223
  • تعداد اعضا : 17
  • آی پی امروز : 337
  • آی پی دیروز : 19
  • بازدید امروز : 1,147
  • باردید دیروز : 22
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,278
  • بازدید ماه : 1,278
  • بازدید سال : 7,667
  • بازدید کلی : 14,232,366