loading...
رئال نیوز
admin بازدید : 93 1394/08/05 نظرات (0)

کواچ: جانشین‌های فرگوسن هم موفق نبوده‌اند

کواچ: جانشین‌های فرگوسن هم موفق نبوده‌اند
سرمربی تیم ملی والیبال بعد از مدت‌ها سکوتش درباره شرایط تیم ملی را شکست. تیم ملی در مسابقات جهانی عملکرد ضعیفی داشت و "بوبان" بابت این نتایج روی لبه پرتگاه قرار گرفته.

اسلوبودان کواچ امروز بعد از مدت‌ها به ایران برگشت. فدراسیون بارها اعلام کرده او اگر تغییر و تقویت کادرفنی تیم ملی را قبول نکند از کار برکنار می‌شود. سرمربی تیم ملی در نشستی خبری به سوالات خبرنگارها جواب داد.

سرمربی تیم ملی گفت:

در باره نتایج تیم ملی فقط بر اساس نتایجی که در مسابقات اخیر به دست آوردیم قضاوت نکنید. سال گذشته که تیم ملی نتایج خوبی کسب می‌کرد همه چیز خوب بود و کسی انتقاد نمی‌کرد اما امسال ناگهان حجم انتقادات افزایش یافته است. ما بعد از جام جهانی جلسه‌ای نداشتیم چون من به خاطر مشکل ویزا مجبور شدم از ژاپن به کشورم برگردم. نتایج ما در جام جهانی مطلوب نبود و اولین نفری که از آن ناراضی است خودم هستم. مسئولیت کل نتایج را برعهده می‌گیرم.

 

او درباره جلسه امروز با رئیس فدراسیون والیبال گفت:

در این جلسه عوامل مختلف ناکامی تیم ملی در جام جهانی و راهکارهای برطرف کردن آنها را بررسی کردیم اما فعلاً به هیچ نتیجه‌ای نرسیدیم و باید در جلسات بعدی آن را ادامه دهیم.

 

کواچ درباره اینکه گفته می‌شود رابطه خوبی با بازیکنان تیم ملی ندارد گفت:

از روز اول رابطه ویژه‌ای با بازیکنان برقرار کردم و به غیر از جام جهانی در دیگر رقابت‌ها این رابطه به نتایج خوبی برای تیم ملی منجر شد. شنیده‌ام که در ایران از درگیری میان بازیکنان و کادر فنی نوشته‌اند تا سال گذشته که تیم ملی نتایج خوبی می‌گرفت کسی چنین حرف‌هایی نمی‌زد اما به محض اینکه نتایج بدی گرفتیم چنین شایعاتی هم مطرح شد. به عنوان معلم بازیکنان شاید گاهی اوقات بلند بلند هم با آنها حرف بزنم اما هیچگاه بازیکنان از من حرف بد یا رفتار توهین‌آمیز ندیده‌اند.

 

سر مربی تیم ملی والیبال خطاب به رسانه‌ها گفت:

خواهش می‌کنم گمراه نشوید و عملکرد تیم ملی را فقط بر اساس نتایج جام جهانی قضاوت نکنید.

 

کواچ درباره اینکه گفته می‌شود اعضای کادر فنی و دستیارانش کیفیت لازم برای نشستن روی نیمکت تیم ملی را ندارند گفت:

زمانی که تیم ملی نتایج خوبی می‌گرفت همه چیز خوب بود اما زمانی که نتایج خوبی کسب نکردیم انتقاداتی از گذشته دستیاران من مطرح شد. دلایل بازی‌های ضعیف، عدم انگیزه کافی بازیکنان بود. فقط دو تیم از جام جهانی به المپیک راه پیدا می‌کردند و این موضوع انگیزه بازیکنان را از بین برد، علاوه بر این ممکن است در برخی بازی‌ها شاگردان من نتوانستند دستوراتم را به خوبی اجرا کنند.

 

سرمربی تیم ملی والیبال  گفت:

متاسفانه انگیزه‌های بازیکنان ما بعد از یکی دو مسابقه در جام جهانی از دست رفت. بهتر است در مورد تیم ملی براساس جام جهانی قضاوت نکنیم. به یاد داشته باشید که ما در سال‌های قبل چه نتایج خوبی به دست آوردیم.

 

کواچ گفت:

در لیگ جهانی کسی نمی‌توانست حدس بزند که ما به جمع 6 تیم نهایی راه پیدا خواهیم کرد. بازیکنان ما نسبت به جام جهانی خیلی خوشبین بودند و با آن راحت برخورد کردند. آنها فکر می‌کردند آرژانتین را در بازی نخست به راحتی می‌بریم ولی پس از باخت به این تیم انگیزه‌های آنها متزلزل شد و وقتی مسجل شد که به المپیک نمی‌رسیم انگیزه آنها افت بیشتری کرد و به کانادا و استرالیا هم باختیم، مشکل ذهنی بازیکنان ما جزء نقایصی است که باید برطرف شود.

 

کواچ در پاسخ به این سؤال  که شما همیشه با خولیو ولاسکو مقایسه می‌شوید به نظر خودتان شما یا ولاسکو کدام‌ یک تأثیر بیشتری در والیبال ایران گفت:

وقتی یک مربی به مرحله اسطوره شدن می‌رسد چنین مقایسه‌هایی مطرح می‌شود. از روزی که به ایران آمدم گفتم که کار کردن پس از ولاسکو بسیار سخت اما برایم افتخار است همیشه مربیانی که پس از یک مربی بزرگ و موفق به تیمی می‌روند با مربی قبلی مقایسه می‌شوند چنین اتفاقی برای مربیانی که پس از من به پروژه رفتند رخ داد اما این به معنای پایین بودن دانش فنی آنها نیست. فرگوسن 20 سال در تیم منچستر ماند و موفقیت‌های زیادی کسب کرد و بعد از وی مربیان خوبی به این تیم آمدند اما نتایج قبلی تکرار نشد که این نشان از ضعف مربیانی که جایگزین فرگوسن شدند، نیست. من از روز اول گفتم ولاسکو یکی از بزرگان مربیگری دنیا است و کسی که راه وی را ادامه دهد، باید به این موضوع افتخار کند و حالا من هم احساس غرور می‌کنم که پا جای پای ولاسکو گذاشته‌ام و راه وی را ادامه می‌دهم اما هیچ وقت خودم را با او مقایسه نمی‌کنم.

 

کواچ گفت:

تنها چیزی که در تیم ایران مهم است کار زیاد است، هر بازیکنی که کار نکند بعد از یک ماه به یک بازیکن مبتدی تبدیل خواهد شد، ما بعد از ولاسکو با کار زیاد به نتایج مطلوب رسیدیم. صرفنظر از اینکه در تیم ملی به کارم ادامه می‌دهم باید بگویم فدراسیون والیبال هر آنچه را که احتیاج داشتم برای من فراهم کرد. من نمی‌دانم چرا دستیارانم مثل مرحوم حسین معدنی و رحمان محمدی مثل خاری در چشم برخی منتقدان هستند. خوشبختانه از روز نخست هیچ سوءتفاهمی بین من و فدراسیون وجود نداشت و اگر همکاری ما ادامه پیدا کند نیز بدون اختلاف به کار خود ادامه می‌دهیم.

 

سرمربی تیم ملی والیبال گفت:

چه با من و چه بدون من والیبال ایران می‌تواند به المپیک برسد و شایستگی این کار را دارد. ما در یک سال و نیم اخیر بازیکنان جدیدی را به تیم ملی معرفی کردیم که پیدا  کردن جایگزین برای آنها سخت است چرا که آنها حالا جزو بهترین‌های دنیا هستند و نمی‌توان بازیکنی بهتر از بهترین بازیکنان دنیا پیدا کرد. ساختار فعلی خوب است چرا که ترکیبی از بازیکنان باتجربه و جوان در این تیم حضور دارند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سایت رئال مادرید ، رئال مادرید ، رئال نیوز، نقل و انتقالات رئال مادرید ، رئال مادرید نیوز،آخرین اخبار رئال مادرید ، پخش زنده و آنلاین بازی رئال مادرید، اخبار رئال مادرید ، رئال ، کریستیانو رونالدو ،,خبرگزاری رئال نیوز.خبرورزشی ، خبرورزشی آنلاین،بارسانیوز ، ورزش3
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    با حضور داور ویدئویی در لالیگا موافق هستید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 9858
  • کل نظرات : 188
  • افراد آنلاین : 233
  • تعداد اعضا : 17
  • آی پی امروز : 263
  • آی پی دیروز : 19
  • بازدید امروز : 601
  • باردید دیروز : 22
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 732
  • بازدید ماه : 732
  • بازدید سال : 7,121
  • بازدید کلی : 14,231,820