loading...
رئال نیوز
admin بازدید : 58 1394/09/18 نظرات (0)

جذابترین نبرد لیگ یخ ها را آب می‌کند

امیر قلعه‌نویی برای دومین‌بار هدایت تراکتورسازی را در دست گرفت.


 

 سرمربی سابق استقلال تنها بعد از 3 سال بار دیگر راه تبریز را در پیش گرفت تا روی نیمکت یکی از محبوب‌ترین تیم‌های ایران بنشیند. اتفاقی که 4 سال پیش برای این مربی رخ داد و او بعد از دو سال بسیار موفق در سپاهان به یکباره قید همکاری با قهرمان اصفهانی لیگ را زد تا راهی آذربایجان شود.

سفری که با استقبال پرشور تبریزی‌ها مواجه شد چون نزدیک به 10 تا 15 هزارنفر در بدو ورود قلعه‌نویی به تبریز راهی فرودگاه شدند تا از این مربی پرافتخار استقبال کنند. همان روز بود تبریزی‌ها لقب «امیرپاشا» را برای قلعه‌نویی در نظر گرفتند. آن سال تراکتور با این مربی فاصله چندانی تا قهرمانی لیگ نداشت. اما در نهایت عنوان دومی و کسب اولین سهمیه آسیایی ماحصل تلاش‌های قلعه‌نویی در تبریز شد. اما یک جدایی پرحرف و حدیث باعث شد تا این مربی محبوبیتش را در میان فوتبالدوستان تبریزی از دست بدهد چون او در آخرین روزهای پیش از آغاز فصل جدید تراکتور را رها کرد تا بار دیگر سکان هدایت استقلال را در دست بگیرد.

حالا با گذشت 3 سال این مربی در شرایط کاملا متفاوت دوباره مسافر تبریز شد آن هم بدون اینکه خبری از استقبال پرشور باشد. او که باید در اولین گام مقابل استقلالی قرار بگیرد که دو سال پرفراز و نشیب را روی نیمکتش تجربه کرد، روز شلوغی را در تبریز پشت سر گذاشت.

امیر باید در اولین بازی که روز یکشنبه برگزار می‌شود با شکست دادن استقلال به نوعی اعاده حیثیت کرده و تا حدودی از مخالفت‌ها را از بین ببرد. جدالی که برای خود او نیز جنبه انتقامی خواهد داشت چون در اوایل فصل به عنوان مربی ملوان طعم تلخ شکست را در هفته دوم چشیده بود. نتیجه‌ای که باعث شد او قید ماندن در مرداب را بزند و ماه‌ها خانه‌نشین شود.


هت‌تریک در میانه راه

امیر قلعه‌نویی پیش از این دو بار ریسک قبول سکان هدایت تیم‌های لیگ‌برتری در میانه راه را به جان خریده بود. بار اول در اولین دوره لیگ‌برتر اتفاق افتاد جایی که او به عنوان یک مربی جوان راهی اهواز شد تا مانع سقوط استقلال اهواز پرطرفدار شود. ماموریتی که با موفقیت به پایان رسید تا راه را برای حضور او روی نیمکت استقلال فراهم کند. دومین‌بار قلعه‌نویی بعد از ناکامی در نیمکت تیم‌ملی و چند ماه خانه‌نشینی با قبول پیشنهاد کرمانی‌ها راهی مس شد تا این بار کویرنشینان را از سقوط نجات دهد. این اتفاق در لیگ هفتم رخ داد جایی که امیر موفق شد نیم فصل دوم با مس در جمع 3 تیم برتر قرار بگیرد. حالا او برای سومین‌بار روی نیمکت تیمی می‌نشیند که خودش هیچ تاثیری در جذب بازیکنانش نداشته است اما تیم فعلی تراکتور یکی از پرستاره‌ترین تیم‌های لیگ‌برتر است.

سربازها می‌مانند؟!

تراکتورسازی در شرایطی قید ادامه همکاری با تونی اولیویرا را زد که در هفته‌های گذشته اسیر حاشیه‌های فراوانی در خصوص بازیکنان سرباز شده بود. بازیکنانی که هر کدام در تیم فعلی ستاره‌ای تاثیرگذار قلمداد می‌شوند و از دست دادن آنها می‌تواند لطمات جبران ناپذیری به این تیم وارد کند. سامان نریمان‌جهان، بختیار رحمانی، سعید آقایی، سروش رفیعی، علی حمودی و ... از جمله بازیکنانی هستند که گفته می‌شود نیم فصل با اتمام دوران خدمت سربازیشان می‌توانند تراکتور را ترک کنند. اما حالا با ورود امیر قلعه‌نویی باید منتظر ماند و دید این مربی می‌تواند مانع جدایی آنها شود یا او با این تفکر به تبریز رفته که تیمی نو برای نیم فصل دوم با بازیکنان دیگر بسازد. احتمالی که خیلی ضعیف است چون امیر از آن دست مربیانی است که در سال‌های گذشته هم تلاش فراوانی برای جذب این بازیکنان انجام داده بود و اعتقاد داشت با آنها می‌توان به جام‌های بیشتر یورش برد.

جنگ دوگانه با استقلال

امیر قلعه‌نویی در اولین مقطع حضورش در تراکتورسازی دو بازی پرحاشیه با استقلال داشت و حالا با گذشت چند سال دوباره تاریخ تکرار شد تا او یک بار دیگر مقابل تیمی که افتخارات زیادی با آن به دست آورده است، کارش را استارت بزند. تراکتورسازی با قلعه‌نویی دو بار در لیگ یازدهم به مصاف استقلال رفت. بار اول در تهران موفق شدند استقلال را با نتیجه شیرین 3 ـ 2 شکست دهند، نتیجه‌ای که کمتر کسی تصورش را می‌کرد. اما در دور برگشت و در شرایطی که دو تیم در فینال زودهنگام به عنوان مدعیان اصلی قهرمانی مقابل هم در سرمای تبریز و در حضور بیش از 80هزار تماشاگر به میدان رفته بودند، بازی با نتیجه 2 ـ 1 به سود استقلال خاتمه یافت. جدالی که حاشیه‌های فراوانی از نظر داوری داشت و محسن ترکی از همان روز در لیست سیاه طرفداران تبریزی قرار گرفت چون تصاویر تلویزیونی ثابت کرد پنالتی و اخراج احسان حاج‌صفی بزرگترین اشتباه این داور باتجربه در فینال زودهنگام لیگ‌برتر بود. شکستی که آرزوهای طرفداران تراکتور برای قهرمانی را تبدیل به یاس کرد. حالا قلعه‌نویی باید کارش را با تراکتور مقابل استقلال شروع کند آن هم نه تنها در یک جام بلکه هر دو جام داخلی چون تراکتورسازی علاوه بر هفته چهاردهم، باید در نیمه نهایی جام‌حذفی هم از استقلال پذیرایی کند. دو مصافی که مسلما تاثیر فراوانی در آینده و سرنوشت قلعه‌نویی و تراکتور خواهد داشت.

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سایت رئال مادرید ، رئال مادرید ، رئال نیوز، نقل و انتقالات رئال مادرید ، رئال مادرید نیوز،آخرین اخبار رئال مادرید ، پخش زنده و آنلاین بازی رئال مادرید، اخبار رئال مادرید ، رئال ، کریستیانو رونالدو ،,خبرگزاری رئال نیوز.خبرورزشی ، خبرورزشی آنلاین،بارسانیوز ، ورزش3
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    با حضور داور ویدئویی در لالیگا موافق هستید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 9858
  • کل نظرات : 188
  • افراد آنلاین : 206
  • تعداد اعضا : 17
  • آی پی امروز : 227
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 458
  • باردید دیروز : 23
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,176
  • بازدید ماه : 3,176
  • بازدید سال : 9,565
  • بازدید کلی : 14,234,264