loading...
رئال نیوز
admin بازدید : 52 1394/11/05 نظرات (0)

آرسنال - چلسی: طلسم آبی رنگ

آرسنال در خانه با یک گل برابر چلسی شکست خورد تا صدرنشینی را از دست بدهد.


طلسم چلسی برای آرسنال نشکست

چیزی جز پیروزی برای آرسنال کافی نبود، حتی تساوی. آنها مدعی قهرمانی هستند و چلسی میانه جدولی به شمار می رفت. لسترسیتی بازی اش را برده و منچسترسیتی برابر وستهم به تساوی دست یافته بود و پیروزی توپچی ها را به مدد تفاضل گل بالاتر از لستر قرار می داد. آنها در 12 بازی آخرشان فقط یک بار طعم شکست - آن هم با سقوط 0-4 برابر ساوتهمپتون - را چشیده بودند. با این وصف آرسنال دو بازی آخرش در لیگ برابر لیورپول و استوک سیتی را با تساوی سپری کرده بود و این جا برای سومین دیدار متوالی ناکام ماند که نشانه خوبی برای تیم مدعی قهرمانی نیست. حالا تاتنهام به دو امتیازی آرسنال رسیده است.

این ناکامی بدین معنی بود آرسنال برابر چلسی باز هم در حسرت پیروزی باقی ماند. آنها  چلسی را - سوای چریتی شیلد در آغاز فصل - از اکتبر 2011 مغلوب نکرده اند. از آخرین باری که آرسنال آبی پوش ها را شکست داده بیش از پنج سال سپری شده، بله پنج سال. زمانی که رابین فن پرسی طی پیروزی 3-5 در استمفورد بریج در اکتبر 2011 سه گل زد.

 

اخراج مرتساکر یادآور بازی نیم فصل اول بود

همه چیز خیلی زود رقم خورد. دقیقه 18 که فرا رسید ویلیان پا به توپ جلو آمد و فلامینی با او عقب آمد و عقب تا سرانجام ویلیان پاس زمینی عمقی به قلب دفاع آرسنال ارسال کرد. پر مرتساکر در آن لحظات کنار دیگو کوستا قرار داشت و موازی با او حرکت می کرد و نه پشت سر او. بنابراین وقتی کوستا پس از ارسال پاس ویلیان بلافاصله به جلو تاخت، مرتساکر از او عقب افتاده بود. او روی پای کوستا تکل رفت و کوستا به زمین غلطید و کلاتنبرگ بلافاصله کارت قرمزش را درآورد. اخراج مرتساکر بازی دو تیم در نیم فصل اول را به یاد آورد. آن روز دو بازیکن آرسنال کارت قرمز گرفتند و چلسی، آرسنال 9 نفره را در استمفورد بریج با دو گل مغلوب کرد. آن جا هم گابریل برای خطا روی دیگو کوستا در آخر نیمه اول اخراج شد و سانتی کازورلا ده دقیقه به پایان کارت قرمز گرفت.

ده نفره شدن آرسنال شرایط را برای توپچی ها سخت تر از آن چه بود کرد. آرسنال در دقایق یازده به یازده هم نتوانسته بود چلسی را تحت تاثیر قرار دهد. خروج ژیرو زهر آرسنالی ها را گرفت. نیمه اول که تمام شد آرسنالی ها حتی یک ضربه را هم درون قاب دروازه کورتوا نزده بودند. ورود آلکسیس سانچز در نیمه دوم هم چیزی را دگرگون نکرد و وقتی ولکات در دقیقه 74 به بیرون فراخوانده شد یادمان آمد در میدان به سر می برده است. نیمه دوم با هر معیاری نیمه ملال آور بود و تماشای مرتساکر و ژیرو با کت و شلوار و کروات رسمی آرسنال روی سکوها، نیشدار.

 

دیگو کوستا باز هم سرنوشت ساز شد

به نظر می رسید آرسن ونگر می دانست دیگو کوستا چه خواهد کرد. او پیش از بازی گفته بود "...باید آماده جنگ شویم چرا که دیگو کوستا ما را به جنگ فرا می خواند. پس از آن همه چیز به داور مربوط می شود" حق با آرسن بود. کوستا که در دیدار دو تیم در نیم فصل اول زمینه ساز اخراج گابریل را فراهم آورده بود این جا هم مرتساکر را مجبور به خطا کرد و آرسنال را خیلی زود ده نفره کرد و خیلی زود – کمتر از پنج دقیقه بعد - در آستانه دروازه جایی که با مرتساکر تعلق داشت و کوشیلنی هنوز سردرگم بود دروازه  پتر چک را گشود. او در دقیقه 67 میدان را ترک کرد، ولی نتیجه را تعیین کرده بود. این که کوستا پس از رفتن ژوزه مورینیو دوباره اوج گرفته کتمان ناپذیر است. برابر واتفورد دو گل زده، برابر اسکانتروپ در جام حذفی یک گل، مقابل اورتون یک گل و سرانجام دروازه آرسنال، حریف ویژه را گشوده است. کوستا برای آرسنالی ها تا حدی یادآور دیدیه دروگبا با پیراهن چلسی شده است. دروگبا طی سال های حضورش در چلسی طی 15 بازی برابر آرسنال 15 گل زد.

 

هیدینک باز هم ونگر را شکست داد

وقتی گاس هیدینک در 2009  در نیمه راه – مثل همین فصل - روی نیمکت چلسی نشست برابر آرسنال قرار گرفت و 4-1 آرسن ونگر را در خانه اش  مغلوب کرد که هنوز هم سنگین ترین شکست توپچی ها در استادیوم امارات هم به شمار می رود. او آن توفیق را این جا هم تکرار کرد تا آبی پوش ها در 7 دیدار آخر لیگ نبازند و رکورد 3 برد و 4 تساوی را ثبت کنند و آشکارا مسیر صعودی را بپیمایند.

 

بازگشت برانیسلاو ایوانوویچ

در این فصل تا زمانی که مورینیو روی نیمکت نشسته بود یکی از بدترین بازیکنان چلسی و لیگ به شمار می رفت، ولی پس از رفتن ژوزه به روزهای خوبش بازگشته است. او در اولین بازی چلسی بدون مورینیو طی پیروزی 1-3 برابر ساندرلند گل اول را زد. او بود که پاس گل دیگو کوستا برابر آرسنال را ارسال کرد. او خودش را دوباره پیدا کرده است.

 

الیویه ژیرو: سبد خالی

الیویه ژیرو طی 9 بازی برابر چلسی گلی نزده است. او در این فصل 18 گل طی 30 بازی زده بود و در 10 بازی آخرش 9 گل زده بود. پیش از این فصل از او انتقاد می کردند توانایی زدن گل به تیم های بزرگ را ندارد، ولی در این فصل 2 گل در آنفیلد به لیورپول زد، 2 گل به منچستر سیتی، و 3 گل در یونان به المپیاکوس در لیگ قهرمانان. ولی اخراج زودهنگام مرتساکر به ورود گابریل به میدان و خروج او منجر شد. او حالا به همه تیم های لیگ برتری گل زده جز چلسی و بورنموث و برای گشودن سنگر چلسی باید انتظار بکشد.

 

رکورددارها

این دیدار مترادف با دهمین سال حضور تئو ولکات در آرسنال بود. بازی 100 اوزیل برای آرسنال به شمار می رفت. اوزیل در بازی پیش غایب بود ولی رکورد زدن 3 گل و ارسال 16 پاس گل در 20 بازی لیگ را برجای گذاشته بود (یگانه تغییر در ترکیب آرسنال در مقایسه با دیدار پیش برابر استوک قرار گرفتن او جای چمبرلین است که نمایش ضعیفی ارائه داده بود). این نبرد بازی 100 نمانیا ماتیچ و بازی 150 آزپیلیکوئتا برای چلسی هم به شمار می رفت.

 

هفته سقوط میزبان ها

لستر سیتی و واتفورد تنها تیم هایی بودند که این هفته در خانه پیروز شدند. آرسنال، منچستر یونایتد، اورتون، کریستال پالاس و نوریچ برابر طرفداران شان باختند و وستهم، وست بروم و ساندرلند به تساوی تن دادند. اهمیت شکست توپچی ها و شیاطین سرخ در خانه بیش از سایر دیدار بود. سقوط آرسنال و توقف سیتی مترادف بود با صدرنشینی روباهان لستر که یعنی معجزه رانیری، جیمی واری و ریاض محرز ادامه دارد

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سایت رئال مادرید ، رئال مادرید ، رئال نیوز، نقل و انتقالات رئال مادرید ، رئال مادرید نیوز،آخرین اخبار رئال مادرید ، پخش زنده و آنلاین بازی رئال مادرید، اخبار رئال مادرید ، رئال ، کریستیانو رونالدو ،,خبرگزاری رئال نیوز.خبرورزشی ، خبرورزشی آنلاین،بارسانیوز ، ورزش3
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    با حضور داور ویدئویی در لالیگا موافق هستید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 9858
  • کل نظرات : 188
  • افراد آنلاین : 251
  • تعداد اعضا : 17
  • آی پی امروز : 357
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 2,361
  • باردید دیروز : 23
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 5,079
  • بازدید ماه : 5,079
  • بازدید سال : 11,468
  • بازدید کلی : 14,236,167