loading...
رئال نیوز
admin بازدید : 99 1395/11/12 نظرات (0)

رئیس مجمع هنرمندان خراسان رضوی گفت: مشهد2017 فرصتی برای بها دادن و سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگ و هنر مشهد است.

مهدی یمینی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این نام‌گذاری بهانه‌ای شد برای پرداختن و سرمایه ‏گذاری بیشتر در شهر مشهد و سطح‌های بین‌‌المللی در حوزه ملی و هنری تا بتوانیم دستاوردهای بیشتری داشته باشیم و ساکنین این شهر تحرک و پویایی بیشتری را حس کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه امسال مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده است، مسئولین فرهنگی برنامه‌هایی که درنظر گرفته شده را همان برنامه‌هایی می‌‎دانند که دستگاه‌ها بنا دارند بر روی آن تاکید و آن‌ها را اجرا کنند.

رئیس مجمع هنرمندان خراسان رضوی خاطر نشان کرد: در مجمع هنرمندان خراسان در 15 سال گذشته با توجه به ظرفیت‌هایی که شکل گرفته است، هنرمندان خراسان مجموعه‌ای از هنرمندان، شاعران، نویسندگان و روزنامه‌نگاران خراسانی مقیم تهران را برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری گرد هم آوردند، این برنامه‌ها شامل نمایش فیلم ماهانه در پردیس سینمایی ملت، جلسات نمایش، فعالیت‌ها و فیلم‌های برگزیده‌ای است که با ایفای نقش هنرمندان خراسانی و ... صورت می گرفت.

یمینی با بیان این مطلب که از فیلم‌هایی که هنرمندان و نویسندگان خراسانی در آن به ایفای نقش پرداختند تقدیر به عمل آوردیم، خاطر نشان کرد: اساس انتخاب این فیلم‌ها ارزش فیلم و نقش‌آفرینی هنرمندان خراسان است، بعد از اتمام جشنواره فیلم‌های انتخابی هیات داوران اعزامی به طور معمول از حیث موضوع مربوط به خراسان بوده است.

وی اضافه کرد: تعدادی از کادر هیات مدیره موسسه تحقیقی پژوهشی و نگارش فیلم‌نامه مجمع هنرمندان که حدودا پنج سال است به فعالیت می‌پردازد از هنرمندان و فیلم‌نامه نویسان خراسانی هستند.

رئیس مجمع هنرمندان خراسان رضوی تصریح کرد:  علاوه بر حمایت‌های انجام شده از هنرمندان در اجرای  فیلم و تئاتر، در تهران از هنرمندان خراسانی نیز حمایت کرده‌ایم و با ارتباطات و تعاملاتی که با نهاد‌های فرهنگی و هنری داشتیم  برای همگرایی و هم‌بستگی بیشتر  با هنرمندان تلاش کردیم.

یمینی در  رابطه با مشکلات هنرمندان عنوان کرد: در سال 1395 احساس کردیم سیل وسیعی از هنرمندان خراسانی به دلیل فراهم نبودن بستر مناسب فعالیت در مشهد ناچار به مهاجرت به شهرهای دیگر و حتی خارج از کشور شده‌اند، باید در ارتقای سطح فرهنگی استان قدم برداریم و هنرمندان خود را تشویق و حمایت کنیم  تا استعداد آن‌ها را در هر حوزه‌ای پیگیری و در استان استفاده کنیم.

وی با اشاره به مفاخر کشور اظهار کرد:  در استان مفاخری چون فردوسی، عطار، خیام و .. وجود دارند که به آنها اهمیت داده نمی‌شود، وجود این مفاخر در طول تاریخ همواره مهد فرهنگ و تمدن، شعر و ادبیات بوده است.

رئیس مجمع هنرمندان خراسان رضوی ابراز کرد: این سهل‌انگاری‌ها نوعی غفلت‌ یا محافظه‌کاری مدیران فرهنگی است که حاصل درگیر شدن در روزمرگی و سیاست‌گذاری کلیشه‌ای است که طی سالیان انجام شده و از این بی‌تفاوتی‌ها نسبت به هر آنچه نهادینه شده است در فرهنگ ما وجود دارد.

یمینی اظهار کرد:  با اینکه بزرگانی مانند حمید سبزواری در اندیشه و فرهنگ ادبیات فرهنگ معاصر وجود داشته‌اند اما نسبت به آن‌ها بی‌توجهی شده است و مجمع هنرمندان خراسان درخواستی را به شورای شهر ارسال کرده است تا یکی از میادین شهر را به نام حمید سبزواری ثبت کنند، شورای شهر به درخواست ما پاسخ مثبت داد و طی دو ماه آینده شهرداری مشهد میدانی را به اسم حمیدسبزواری اختصاص می‌دهد.

وی با بیان اینکه مراسم بزرگداشت حمیدسبزواری در دهه فجر برگزار می‌شود، اشاره کرد: باوجود نزدیک شدن به دهه‌ی مبارکه فجر خاطره‌ها گویای این است که اکثرسروده‌های دوران انقلاب از آثار حمید سبزواری است که به سرود تبدیل شده و موج عظیمی رابه وجود آورده است.3

رییس مجمع هنرمندان خراسان رضوی خاطر نشان کرد: در اسفند ماه امسال اولین هم اندیشی و بررسی افکار دکتر شریعتی درمشهد با حضور جمعی از بزرگان و با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی، بنیاد فرهنگی شریعتی و بنیاد فردوسی برگزار می‌شود و امکان همکاری و مشارکت برخی رسانه‌ها، انجمن علوم سیاسی، محافل دانشگاهی و نخبگان مشهد درسطح بین المللی در سال آینده در مشهد برگزار خواهد شد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سایت رئال مادرید ، رئال مادرید ، رئال نیوز، نقل و انتقالات رئال مادرید ، رئال مادرید نیوز،آخرین اخبار رئال مادرید ، پخش زنده و آنلاین بازی رئال مادرید، اخبار رئال مادرید ، رئال ، کریستیانو رونالدو ،,خبرگزاری رئال نیوز.خبرورزشی ، خبرورزشی آنلاین،بارسانیوز ، ورزش3
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    با حضور داور ویدئویی در لالیگا موافق هستید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 9858
  • کل نظرات : 188
  • افراد آنلاین : 190
  • تعداد اعضا : 17
  • آی پی امروز : 201
  • آی پی دیروز : 19
  • بازدید امروز : 387
  • باردید دیروز : 22
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 518
  • بازدید ماه : 518
  • بازدید سال : 6,907
  • بازدید کلی : 14,231,606