loading...
رئال نیوز
امیر علی بازدید : 50 1394/03/13 نظرات (0)

دایی تکذیب می کند؛ شرط عجیب قرارداد طارمی

دایی تکذیب می کند؛ شرط عجیب قرارداد طارمی
نامه مهدي طارمي كه رنگ و بوي جدايي از پرسپوليس داشت چنان شوكي را براي باشگاه‌نشينان به وجود آورد كه به نوشته روزنامه گل وقتي نژادفلاح به ساختمان پرسپوليس رسيد يك‌راست به سمت اتاقش رفت و درب را هم پشت‌سرش بست.

 نژادفلاح كه قبل از ورودش به باشگاه در جريان ماجراي مهدي طارمي بود، تلاش زيادي كرد تا با خود اين بازيكن يا مدير حقوقي او صحبت كند ولي تلاش‌هاي نژادفلاح به جايي نرسيد و جناب قائم‌مقام حتي براي يك دقيقه هم نتوانست با اين دو صحبت كند. مهدي طارمي پس از بازي پرسپوليس- الهلال آنقدر از كنايه‌هاي نژادفلاح شاكي شد كه از همان فرودگاه تصميمش را براي جدايي از پرسپوليس گرفت:«صدوپنجاه ميليون روي قراردادت نذاشتم كه بري توي زمين اخراج بشي!»

شركت مكرر در امور خيريه!

طارمي كه در طول بازي‌هاي اين فصل يكي از بهترين‌هاي پرسپوليس و ليگ ايران بود در صحبت‌هايي كه در فرودگاه با بازيكنان پرسپوليس و رفقايش داشت به صراحت از جدايي صحبت كرد و گفت كه پس از رسيدن به تهران تصميمش را قطعي مي‌كند. طارمي پس از بازگشت پرسپوليس به تهران يك‌راست به بوشهر رفت و ديروز به تهران بازگشت تا در جلسه با ابراهيمي(وكيلش) و چند دوست معتمد در مورد ماجراي جدايي از پرسپوليس تصميم نهايي را بگيرد. طارمي طي نامه‌اي اعلام كرد كه صدوپنجاه‌ميليون از پرسپوليس پول گرفته و دويست‌وپنجاه ميليون از باقي‌مانده طلبش را صرف امور خيريه و ورزش مي‌كند.

هرچند كه با اين حساب و كتاب طارمي رقم قرارداد او با پرسپوليس به چهارصد ميليون مي‌رسيد ولي مسوولان باشگاه پرسپوليس در مورد اين ماجرا اظهار بي‌اطلاعي كردند. حسيني كه قبلا مسوول امور بين‌الملل باشگاه بود و حالا جزو مسوولان مالي پرسپوليس است از اين ماجرا اظهار بي‌اطلاعي مي‌كند و از طرف ديگر شخصي به نام ايمان‌زاده كه گفته مي‌شود مسوول امور مالي و پرداختي‌هاي پرسپوليس است، ديروز تلفن داخلي102 باشگاه را جواب نداد تا بحث ادعاي طارمي و بحث مطالبات او از باشگاه پرسپوليس لاينحل باقي بماند.

روابط‌عمومي كم‌اطلاع

بحث مطالبات طارمي و ادعاي اين بازيكن در مورد طلب دويست‌وپنجاه ميليون توماني‌اش از پرسپوليس سوژه‌اي نبود كه بتوان به‌راحتي از آن گذشت. مسوول روابط‌عمومي باشگاه پرسپوليس در مورد ماجراي طارمي صحبت كرد:«طارمي درست مي‌گويد... قرارداد او با پرسپوليس صدوپنجاه ميليون تومان بود و به‌خاطر آپشن‌هايي كه داشت به چهارصد ميليون رسيد. حالا هم او دويست‌وپنجاه ميليون تومان از باشگاه طلبكار است و باشگاه بايستي پول او را بدهد!»

از آنجايي كه حسين قدوسي مي‌گويد در مورد پرونده طارمي اشراف كامل دارد بهتر ديديم تا از او در مورد مدت قرارداد طارمي بپرسيم. در سايت سازمان ليگ چنين ‌آمده كه مدت قرارداد طارمي با پرسپوليس دو سال است ولي اين بازيكن پس از يك سال حضور در پرسپوليس اعلام مي‌كند كه ديگر قصد حضور در اين تيم را ندارد و مي‌خواهد با پرسپوليس خداحافظي كند. توضيح اين موضوع از زبان مسوول روابط‌عمومي باشگاه پرسپوليس شنيدني است:

در قرارداد طارمي يك آپشني است كه او آزاد مي‌شود! در قرارداد طارمي آمده كه اگر او بتواند از تعداد مشخصي بازي‌هاي بيشتري براي پرسپوليس انجام دهد و از تعداد مشخصي هم بيشتر گل بزند، آزاد مي‌شود و قرارداد سال دوم او فسخ مي‌شود!

 ادعاي قدوسي در مورد چگونگي فسخ شدن قرارداد سال دوم طارمي آنقدر عجيب است كه هرچه در دنياي فوتبال در مورد آن جست‌وجو مي‌كنيم به هيچ گزينه مشابهي نمي‌رسيم و اينكه چگونه پاداش گلزني رفتن است.

مهدي طارمي در زمان سرمربيگري علي دايي و مديريت عليرضا رحيمي در ابتداي فصل به عضويت پرسپوليس در‌آمد. هرچند كه در آن روزها خيلي‌ها طارمي را نمي‌شناختند ولي گزينه جوان دايي آنقدر پتانسيل داشت كه فقط با انجام چند بازي توانست مهر تاييدي بر انتخاب شهريار بزند و به عنوان موثرترين بازيكن ليگ انتخاب و معرفي شود. دايي در مورد مفاد قرارداد طارمي و بحث فسخ سال دوم قرارداد اين بازيكن چنين توضيح مي‌دهد:«بحث قراردادها و اين‌جور چيزها به باشگاه و مديريت برمي‌گردد. من طارمي را ديدم و او را خواستم. باشگاه هم با توجه به نظر من با طارمي قرارداد بست و خدا را شكر كه همه از او راضي هستند و اين بچه با توجه به توانايي و شايستگي كه داشت، توانست در عرض يك‌سال در پرسپوليس بدرخشد و به تيم‌ملي برسد.»

دايي از شنيدن وجود چنين بندي در قرارداد طارمي به‌شدت ناراحت مي‌شود:

هيچ‌جاي قرارداد طارمي چنين بندي نبوده كه او به‌خاطر زدن چهار تا گل و انجام چند بازي خوب قراردادش فسخ شود و بتواند يكطرفه باشگاه را ترك كند. اگر طارمي گل زده و خوب بازي كرده كار خودش را كرده و ما هم برايش پاداش گذاشتيم ولي اين‌طور نيست كه او به‌خاطر انجام بازي خوب و گلزني قراردادش را فسخ كند و برود! قرارداد طارمي با پرسپوليس دوساله بوده و با اين حساب الان يك‌سال ديگر از قرارداد او با پرسپوليس باقي مانده است.

 طارمي در طول اين مدت آنقدر به تعريف و تمجيد از دايي پرداخته كه حالا مربي سابق پرسپوليس در مورد او صحبت مي‌كند:

مهدي جوان خوب و باانگيزه‌اي‌ است و خدا كند كه اسير اين حاشيه‌ها نشود. مهدي اين پتانسيل را دارد تا به جاهاي بهتري برسد و خوب يادم هست همان زمان كه ما او را از ليگ يك به پرسپوليس آورديم و او با پرسپوليس قرارداد بست جزو بازيكنان ارزانقيمت پرسپوليس بود و اين تيم را خيلي دوست داشت.

قرارداد 2/1ميليون دلاري ستاره

در مورد ماجراي مهدي طارمي و بحث جدايي او از پرسپوليس يك نكته ديگر باقي مي‌ماند. طارمي كه بارها اعلام كرده بود قصد دارد كارش را در پرسپوليس ادامه دهد، از همان نيم‌فصل با پيشنهادهاي خوبي از سوي كشورهاي حوزه خليج‌فارس روبه‌رو شد ولي هدف مهدي حضور در اروپا بود و قصد داشت كه لژيونر شود.

طارمي به همين دليل در جلسه با ابراهيمي و دوستانش تصميم گرفت تا پس از حضور در تيم‌ملي و پايان قراردادش با پرسپوليس لژيونر شود ولي پس از ديدار با الهلال، نژادفلاح چنان برخوردي با طارمي كرد كه مهاجم جوان سرخ‌ها تصميم گرفت عطاي پرسپوليس را به لقايش ببخشد. شنيده‌ها در مورد آخرين تصميم طارمي حكايت از آن دارد كه او به واسطه ارتباط و دوستي با يك چهره شناخته‌شده و پرسپوليسي و يك مسوول ايراني در باشگاه القادسيه كويت مذاكراتي را با آنها انجام داده و قيمت پايه مذاكرات آنها حدود 2/1ميليارد دلار است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سایت رئال مادرید ، رئال مادرید ، رئال نیوز، نقل و انتقالات رئال مادرید ، رئال مادرید نیوز،آخرین اخبار رئال مادرید ، پخش زنده و آنلاین بازی رئال مادرید، اخبار رئال مادرید ، رئال ، کریستیانو رونالدو ،,خبرگزاری رئال نیوز.خبرورزشی ، خبرورزشی آنلاین،بارسانیوز ، ورزش3
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    با حضور داور ویدئویی در لالیگا موافق هستید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 9858
  • کل نظرات : 188
  • افراد آنلاین : 262
  • تعداد اعضا : 17
  • آی پی امروز : 345
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 1,468
  • باردید دیروز : 23
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4,186
  • بازدید ماه : 4,186
  • بازدید سال : 10,575
  • بازدید کلی : 14,235,274