loading...
رئال نیوز
امیر علی بازدید : 52 1394/03/20 نظرات (0)

بررسی فصل؛ لیورپول

بررسی فصل؛ لیورپول
لیورپول بدون توان و ابزار لازم برای ادامه روند خوب فصل گذشته، نتوانست به رتبه ای بهتر از ششمی در فصلی که گذشت دست پیدا کند.

 عملکرد قرمزها در فصلی که گذشت به واقع به مانند یک سینوس بود. آنها شروع و پایان بدی داشتند و عملکرد خوب میانه فصل نتوانست فصل را نجات دهد. فصل لیورپول که در تک تک دقایق مسابقات با ضعف در خط حمله و خیل مهاجمان مصدوم، ناآماده یا ناتوان همراه بود، آن ها را از رویای بردن لیگ برتر برای چند سال دیگر دور کرد. در نبود لوئیس سوارز و مصدومیت های بی وقفه دنیل استوریج، ریکی لمبرت و ماریو بالوتلی هرگز نتوانستند انتظارات را برآورده کنند و این به آن معنی بود که گل های زده این تیم در این فصل، به نسبت فصل قبل نصف شد.

بهترین های فصل 

در این فصل هم به مانند فصل گذشته، انتخاب بهترین بازیکن فصل لیورپول کار دشواری نبود. در شرایطی که استیون جرارد، آن بازیکن همیشگی نبود و رحیم استرلینگ با  مسائل حاشیه ای پیش آمده نتوانست به مانند فصل قبل به پیشرفت خود ادامه دهد؛ فلیپه کوتینیو ارزش های خود را در هر بازی بیش از بازی قبل به اثبات رساند. او با تمدید قرارداد بدون حاشیه خود به بازیکنی محبوب تر از پیش در نزد هواداران باشگاه تبدیل شد. مارتین اسکرتل و جردن هندرسون نیز فصل های خوبی را پشت سر گذاشتند. بهترین تغییر فصل را نیز سیمون مینیوله داشت. وی پس از نیمکت نشینی در نوامبر به دلیل اشتباهات فاحش، با مصدومیت برد جونز به ترکیب بازگشت و روی دیگری از خود را نشان داد. 

وضعیت بازیکنان جدید

به طور کل، بازیکنانی که لیورپول در تابستان 2014 به خدمت گرفت نتوانستند به بازیکنانی تبدیل شوند که نظر ها را به خود جلب کنند. در این بین امره جان 21 ساله که یکی از بی حاشیه ترین خرید های باشگاه بود، به طور قطع بهترین خرید لقب می گیرد. هافبک/مدافع سابق بایر لورکوزن توانست نقشی موثر در ترکیب سه دفاعه برندان راجرز داشته باشد.  از سوی دیگر آدام لالانا که به عنوان یکی از بهترین های فصل گذشته لیگ برتر از ساوتهمپتون با سر و صدای زیاد به لیورپول منتقل شد، به دلیل مصدومیت ها نتوانست چندان موثر ظاهر شود. با این حال انتظار می رود این بازیکن در فصل آینده به مهره کلیدی تری تبدیل شود. دژان لوورن با اشتباهات عجیب در خط دفاع، آلبرتو مورنو با جا ماندن هایش در خط دفاعی و ماریو بالوتلی به دلایل بسیار؛ بدترین خرید های لیورپول در این فصل بودند. 

بهترین نمایش های فصل

  1.  شکست منچستر سیتی در فوریه که در آنفیلد اتفاق افتاد، روز خوب قرمزها در این فصل بود. دو گل دیدنی جردن هندرسون و فلیپه کوتینیو، قرمزها را به رقابل برای رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان بازگرداند. این دیدار پس از شکست مقابل بشیکتاش در استانبول برگزار شد و نیاز مبرم قرمزها به این برد مقابل مدافع عنوان قهرمانی مشهود بود. 
  2. پیروزی 3-0 مقابل تاتنهام در وایت هارت لین که در صدمین بازی برندان راجرز و در ابتدای فصل برگزار شد، یکی دیگر از نمایش های دلپذیر لیورپول بود. لیورپول در این دیدار به روحیه تهاجمی ای به یادگار از فصل گذشته و با حضور توامان ماریو بالوتلی و دنیل استوریج در خط حمله توانست از سد تاتنهام عبور کند. مورنو در این بازی گلی دیدنی به ثمر رساند و یکی از تنها روزهای خوب خود را به نمایش گذاشت.
  3. پیروزی 4-1 مقابل سوانزی را می توان به عنوان یکی دیگر از روزهای خوب لیورپول مورد توجه قرار داد. در یک روز سرد در ماه دسامبر قرمزها با سیستم 3-4-3 جدید خود، به مصاف گری مونک و یارانش رفتند و به پیروزی خیره کننده ای دست پیدا کردند. 
بدترین نمایش های فصل

  1. شکست عجیب 6-1 روز پایانی را نه تنها می تواند به عنوان بدترین نمایش و نتیجه فصل گذشته، که می توان به عنوان یکی از بدترین شکست های تاریخ قرمزها در لیگ برتر رده بندی کرد. در آخرین دیدار استیون جرارد؛ استوکی ها روزی برای فراموش کردن برای وی و تمام لیورپولی ها ساختند.
  2. در مسابقه ای که قرمزها می توانستند با پیروزی راهی فینال جام حذفی شوند و فصل را تا حدودی موفق تر جلوه دهند، 2-1 به استون ویلا باختند و حذف شدند تا نشان دهند تا چه اندازه فصل فاجعه باری را پشت سر گذاشته اند. 
  3. در شرایطی که تساوی عجیب 3-3 در فصل گذشته لیورپول در سلهرست مقابل پالاس، آن ها را از قهرمانی در لیگ برتر ناامید کرد، آن ها امیدوار بودند که در نوامبر در انتقام فصل گذشته را بگیرند. اما این بازی با پیروزی 3-1 تیم صاحب خانه در روز فاجعه بار سیمون مینیوله به پایان رسید. 
تاثیرگذاری بازیکنان

به عنوان تیمی که در فصل گذشته دو گلزن نخست لیگ برتر را معرفی می کرد، استیون جرارد در 35 سالگی با آماری که یکی از آمارهای متوسط رو به پایینش بود؛ توانست آقای گل فصل لیورپول باشد. تیمی که فصل گذشته از مرز 100 گل عبور کرد در این فصل تنها 52 گل به ثمر رساند!

نقل قول های برتر فصل

"فکر می کنم ما یک بیزینس عالی اینجا انجام دادیم. ما بازیکنی فوق العاده با ارزش را با قیمتی مناسب برای باشگاه جذب کردیم." برندان راجرز، وقتی باشگاه ماریو بالوتلی را جذب کرد.

"اگر در پیش فصل به من یک قرارداد جدید پیشنهاد می شد ممکن بود آن را امضا کنم." استیون جرارد پس از امضای قرارداد با لوس آنجلس گلکسی.

آمارها
  1. 21 امتیاز در 15 بازی نخست فصل که امسال دشت شد، بدترین آمار پس از سال های 93-1992 و 11-2010 بود. 
  2. لیورپول شش شکست در 12 بازی نخست فصل داشت. آن ها در 26 بازی بعدی همین تعداد شکست داشتند. 
  3. درصد پیروزی لیورپول در این فصل در حضور استیون جرارد 36 و بدون حضور او 69 درصد بود. 
  4. 52 گل لیورپول در این فصل، دو گل کمتر از تعداد گل هایی بود که لوئیس سوارز و دنیل استوریج در فصل گذشته به ثمر رسانده بودند.
فصل آینده

عدم حضور در لیگ قهرمانان، به نظر کار لیورپول را برای مرتفع ساختن نقاط ضعف سخت می کند. با این وجود آن ها توانستند به سرعت دو بازیکن آزاد را جذب کنند. جیمز میلنر و دنی اینگز خریدهای با ریسک کمی هستند که می توانند تا حدود زیادی موثر واقع شوند. با این وجود، مصدومیت استوریج در ماه های نخست فصل آینده نیز ادامه داد. در خط میانی نیز فقدان جرارد چالش جدید روبروی راجرز است. به نظر لیورپول نیاز به خرید دو بازیکن بزرگ در این دو پست دارد. حال باید دید با عدم راهیابی به لیگ قهرمانان و کم شدن توان مالی لیورپول به نسبت رقبا و از سوی دیگر سرعت گرفتن روند بازسازی آنفیلد، آیا قرمزها می توانند با خریدهای هوشمندانه نقاط ضعف را مرتفع سازند. 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سایت رئال مادرید ، رئال مادرید ، رئال نیوز، نقل و انتقالات رئال مادرید ، رئال مادرید نیوز،آخرین اخبار رئال مادرید ، پخش زنده و آنلاین بازی رئال مادرید، اخبار رئال مادرید ، رئال ، کریستیانو رونالدو ،,خبرگزاری رئال نیوز.خبرورزشی ، خبرورزشی آنلاین،بارسانیوز ، ورزش3
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    با حضور داور ویدئویی در لالیگا موافق هستید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 9858
  • کل نظرات : 188
  • افراد آنلاین : 282
  • تعداد اعضا : 17
  • آی پی امروز : 362
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 6,254
  • باردید دیروز : 23
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 8,972
  • بازدید ماه : 8,972
  • بازدید سال : 15,361
  • بازدید کلی : 14,240,060