loading...
رئال نیوز
admin بازدید : 98 1395/11/12 نظرات (0)

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، روز گذشته خبری از سوی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس منتشر شد مبنی بر اینکه این انجمن از آثار هنرمندان جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حمایت می‌کند. انتشار این خبر باعث شد برخی هنرمندان به این اقدام انجمن واکنش نشان دهند و یکی از جدی‌ترین واکنش‌ها را نیز امیرحسین شفیعی، کارگردان نمایش تحسین شده «دریادلان» داشته است؛ نمایشی که رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده شهدای غواص نیز در رابطه با آن بیاناتی تحسین‌برانگیز فرموده بودند.

البته مسئولان بنیاد فرهنگی زمانی که لوگوی خود را در پوستر این اثر می‌زدند مطمئناً آن را تأیید کرده بودند؛ اما اکنون گویا مسئولان این بنیاد نظری دیگر در رابطه با «دریادلان» دارند که شفیعی در گلایه خود در فضای مجازی می‌نویسد:«لطفاً به مدیران این انجمن بفرمایید به تعهدات مالی پیشین خود هم عمل کنند؛ نه اینکه با تغییر مدیریت همه چیز را فراموش کنند.»

به زعم برخی هنرمندان مسئولان بنیاد فرهنگی روایت و به ویژه انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس نه تنها رویکرد هنرمندزدایی خود را تغییر نداده‌ است؛ بلکه این روزها این رفتار را با هنرمندان فعال عرصه تخصصی خود نیز داشته است. البته شواهد نشان می‌دهد که در عوض، انجمن در اندیشه خلق فضایی پروپاگاندایی است تا خود را فعال نشان دهد، تا جایی که اثر تولیدی نهاد دیگر را به جای اثر کاملاً تولیدی خود به یکی از مسئولان فرهنگی نشان می‌دهد و گزارش کاری برای خود فراهم می‌کند. این در حالی است که عاقل‌زاده، مدیر این انجمن در گفتگو با تسنیم خبر از حمایتهای مستقیم و همچنین بازگرداندن هنرمندان رنجیده سخن به میان آورده بود.

انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس طی سالهای گذشته همواره با رویکردهای مختلفش نارضایتی‌هایی را در میان هنرمندان ایجاد کرده است و حالا با آمدن عاقل‌زاده، این مسئله کمی جدی‌تر شده است؛ چراکه او تاکنون نه تنها نتوانسته فضا را آرام کند، بلکه برای تئاتری‌ها فردی ناآشنا محسوب می‌شود و به نوعی غیرقابل اعتماد.

شفیعی کارگردان تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در ادامه پیامش می‌نویسد:«در زندگی هنریم هیچ چیز دردناک‌تر از این نیافتم که مدیر این انجمن که نمی‌دانم تا دیروز در کجای دنیای تئاتر بوده است در مقابل مطالبات به حق بنده بگوید نمایش دریادلان مشکل محتوایی دارد. عرصه دفاع‌مقدس جای sohw و شعار نیست، عمل کنید.گزارش بدهید در این سالها چه کردید. کدام اثر تأثیرگذاری را تولید کرده‌اید. اگر به واسطه گزارش دو شبکه معاند نظام اثر من مشکل محتوا دارد، خوش به حالتان که مرجع شما بیگانگان هستند و مطمئن باشید تا رسماً مشکل محتوایی کار من بیان نشود پیگیر به حق هنرمندان این اثر خواهم بود. مدیران این تشکیلات یادشان رفته برای اینکه نشان انجمن زیر پوستر دریادلان باشد چند بار تماس گرفتند؟ از بنده سه بار فیلم گرفتید که گزارش بدهید. حالا با گذشت ماهها و تغییر مدیریت یادتان نیست.»

مسئولان انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس این روزها حتی با تغییر مدیریت انجمن تئاتر و حتی با خبرهای حمایتی - واقعی یا غیرواقعی- خود تلاش می‌کنند چهره منفی گذشته خود را میان هنرمندان مثبت نشان دهند؛ اما باید مراقب باشند اتفاقی مانند فیلم «شیار 143» پیش نیایید و عاقل زاده نیز در گرداب سلیقه های شخصی گیر نکند.

انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس با دارا بودن سالن نمایش و بودجه بسیار خوب در تئاتر کم‌کارتر و بی‌جریان‌ترین نهاد تئاتری به حساب می‌آید که این روزها تنها وجود دارد؛ چرا که تقریباً اکثر فعالیتهای این انجمن به نوعی قرض گرفتن فعالیتهای انجام شده است از نهادهایی مانند شهرداری تهران و مرکز هنرهای نمایشی ارشاد و حوزه هنری و... .

عاقل‌زاده باید فکری به حال دوران مدیریتی خود کند و البته تشکیل تیمی حرفه‌ای‌تر؛ چراکه این روزها برخی نیز از بداخلاقی‌هایی منتسب نیروهای این انجمن گلایه دارند. بی‌شک مدیریت تنها میز و دستور نیست و اخلاق اصلی‌ترین بخش آن به حساب می‌آید که نه تنها ریاست انجمن؛ بلکه دیگر اعضا نیز باید آن را رعایت کنند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سایت رئال مادرید ، رئال مادرید ، رئال نیوز، نقل و انتقالات رئال مادرید ، رئال مادرید نیوز،آخرین اخبار رئال مادرید ، پخش زنده و آنلاین بازی رئال مادرید، اخبار رئال مادرید ، رئال ، کریستیانو رونالدو ،,خبرگزاری رئال نیوز.خبرورزشی ، خبرورزشی آنلاین،بارسانیوز ، ورزش3
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    با حضور داور ویدئویی در لالیگا موافق هستید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 9858
  • کل نظرات : 188
  • افراد آنلاین : 225
  • تعداد اعضا : 17
  • آی پی امروز : 339
  • آی پی دیروز : 19
  • بازدید امروز : 1,184
  • باردید دیروز : 22
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,315
  • بازدید ماه : 1,315
  • بازدید سال : 7,704
  • بازدید کلی : 14,232,403