loading...
رئال نیوز
admin بازدید : 114 1395/11/12 نظرات (0)

 دختر 23 ساله و دانشجوی دندانپزشکی از کشور فرانسه روز دوشنبه تاج ملکه زیبایی دختر شایسته جهان را در فیلیپین برسرگذاشت، این اولین برد برای فرانسه در این رقابت های زیبایی پس از گذشت 64 سال است.


 آیریس میتنائری اهل شهر لیل در بخش شمالی فرانسه پیش از این در برابر سوال مجری برنامه گفته بود که اگر حتی در بین سه فینالیست اول باشد بسیار مفتخر خواهد بود و پس از اعلام اینکه که وی اولین برنده در بین 866 رقابت کننده است، به طور قابل مشاهده ای شگفت زده شد.


پیا وورتزباخ ملکه زیبایی کشور فیلیپین در سال 2015 تاج دختر شایسته جهان را بر سر برنده این رقابت ها گذاشت.

admin بازدید : 136 1395/11/12 نظرات (0)

سخنگوی کرملین اعلام کرد که حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران قرار است در اواخر ماه مارس به روسیه سفر کند.

به گزارش ایسنا، این خبر را ابتدا یک منبع دیپلمات به اسپوتنیک گزارش داده بود که پس از آن دیمیتری پسکوف در گفت‌وگو با این خبرگزاری روس این خبر را تایید کرد.

این منبع دیپلمات در این‌باره گفته بود مقدمات این سفر در حال انجام است و احتمالا روحانی اواخر مارس به روسیه سفر می‌کند.

پسکوف روز سه‌شنبه با تایید این خبر گفت: تماس‌ها میان مقامات بلندپایه در حال انجام است و در مورد تاریخ دقیق این سفر اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، بنابر بیانیه مشترک روسیه ، ایران و ترکیه در مورد گفت‌وگوهای صلح سوریه در آستانه، این در کشور توافق کردند تا یک سیستم سه جانبه رابرای نظارت بر صلح سوریه ایجاد کنند.

admin بازدید : 99 1395/11/12 نظرات (0)

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، مهتاب کرامتی با فیلم مستند «صفر تا سکو» به عنوان تهیه کننده و در فیلم «ماجان» به عنوان بازیگر در جشنواره فیلم فجر حاضر شده است. وی با دلپذیر توصیف کردن ساخت فیلم مستند وقتی موضوعش را دوست داشته باشد، ژانر مورد علاقه اش را در فیلم مستند، بستگی به موضوع اثرش دانست. مشاور هنری جشنواره سی و پنجم فیلم فجر در مورد پتانسیل این جشنواره به خبرنگار «پویا» گفت: « به نظر من جشنواره فجر بینهایت برای سینماگران ما اهمیت دارد ولی دیگر گنجایشش به حد تولیدات سینمای ایران نیست. شاید باید فکر اساسی در موردش کرد تا رویکردش عوض شود. به نظر من باید از شکل جشنواره و مسابقه خارج شود و به شکل جشن در بیاید. شاید باید بخشهای مختلف به آن اضافه شود. مانند جشنواره جشنواره ها که به کارگردانهای پیشکسوت بپردازد. الآن فیلمهای که بیرون از مسابقه می مانند آنقدر زیادند که فضا را برای خیلی از کارگردانها و فیلمسازان ما تلخ می کنند. دوستان ما که فیلم می سازند دوست دارند در جشنواره دیده شوند ولی این جشنواره دیگر گنجایش این تعداد فیلم را ندارد.»

برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن مکمل از بیست و هفتمین دوره جشنواره یکی شدن نگاه نو و سودای سیمرغ را به نفع نگاه نو و کارگردانان فیلم اولی دانست. کرامتی در این باره گفت: « من دوره پیش در بخش نگاه نو داور بودم،در نگاه نو ما فیلمهای خوبی می دیدیم و حسرت میخوردیم که چرا نمی توانیم جوایز فیلمبرداری، بازیگری و دیگر عناوین را بدهیم. ولی حالا این اتفاق می افتد که اگر فیلمی خوب باشد در تمام قسمتها میتواند جایزه بگیرد.

نامزد جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن در سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر، در مورد فیلمهایش که در جشنواره هستند ابراز امیدواری کرد فیلم مستند «صفر تا سکو» جایزه بگیرد.

فیلم مستند «صفر تا سکو» به کارگردانی سحر مصیبی و تهیه‌کنندگی طهورا ابوالقاسمی و مهتاب کرامتی، در دهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت شرکت کرده است. این مستند زندگی سه خواهر ورزشکار (شهربانو، سهیلا و الهه منصوریان) را روایت می‌کند که در رشته رزمی «ووشو» قهرمان آسیا و جهان شده‌اند.

فیلم «ماجان» دیگر فیلم کرامتی در جشنواره  است که در بخش چشم انداز حضور دارد.  این فیلم که در آن فرهاد اصلانی، سیما تیرانداز و بابک انصاری نیز حضور دارند، روایتگر قصه زوجی است که با چالش بزرگی در مواجه با فرزند خود روبرو هستند.

admin بازدید : 113 1395/11/12 نظرات (0)

این عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در حوزه خودرو انتقاداتی به کیفیت، قیمت، میزان تولید داخلی و خارجی خودروهای عرضه شده به بازار خودرویی کشور مطرح بود که این موضوع با حضور محمدرضا نعمت زاده در جلسه امروز کمیسیون به تفصیل مورد بررسی قرار گرفت.

حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی کیا در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: براساس توضیحات وزیر هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی مناسبی در صنعت خودروسازی کشور انجام گرفته و این تغییر رویکرد در صنعت خودرویی کشور را جهشی قابل توجه نسبت به گذشته دانست. نعمت‌زاده با اشاره به قراردادهای منعقد شده با خودروسازان خارجی تاکید کرد که صنعت خودروسازی کشور از مونتاژ کنندگی صرف به سمت داخلی‌سازی 50 درصدی قطعات و لوازم اصلی خودرو تغییر رویکرد داده است.
وی ادامه داد: وزیر صنعت این تغییر رویکرد را با هدف حضور در بازار جهانی خودروسازی اعلام کرد.
این عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به سوالات نمایندگان حاضر در جلسه، گفت: نمایندگان سوال کننده و برخی اعضای کمیسیون صنایع ایرادات و اشکالاتی به سخنان نعمت زاده داشتند. یکی از اشکالات مطرح شده این بود که از 20 درصد تولید داخلی فعلی نیز در عمل 16 درصد عملیاتی شده است که این درصد هم فقط به تولید اتاقک خودرو محدود است.
حسینی‌کیا افزود: وزیر بخشی از اشکالات را قبول کرد و یادآوری کرد که در گذشته همین مقدار داخلی‌سازی هم در صنعت خودروسازی کشور سابقه نداشت. نعمتزاده روند کیفی‌سازی خودروهای ایرانی را با وجود تحریمهای غرب نسبت به گذشته رو به بهبود دانست و البته بر روی برخی مواضعش پافشاری کرد.
نماینده مردم سنقر در مجلس تاکید کرد: به دلیل قانع نشدن برخی نمایندگان سوال کننده و تاکید وزیر بر این مطلب که ممکن است نتوانیم در این جلسه هم دیگر را قانع کنیم به همین دلیل ایشان پیشنهاد داد در آینده نزدیک از خطوط تولید ایران خودرو و سایپا بازدیدی انجام شود تا پس از توضیحات وزیر و معاون وزیر و مدیران خودروساز، نمایندگان سوال کننده اقناع شوند.
وی سوال در حوزه‌های خوراک پتروشیمی و معادن را نیز از دیگر سوالات نمایندگان از وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد و افزود: تعدادی از نمایندگان سوال کننده که توضیحات وزیر را قانع کننده ندانستند به ایشان مهلت دادند مستندات لازم جهت بررسی بیشتر در اختیارشان گذاشت شود تا پس از آن قانع شدن یا نشدن خود را اعلام کنند.

admin بازدید : 111 1395/11/12 نظرات (0)

همه‌ی ما می‌دانیم به دنبال تمرینات ورزشی مقدار زیادی از آب بدن‌ را از دست می‌دهیم و باید آن را جبران کنیم، اما بسیاری از ما نمی‌دانیم آب بدن خود را باید با چه نوشیدنی تأمین کنیم. آب یک انتخاب قدیمی برای تأمین آب از دست رفته‌ی بدن است، اما تکلیف قفسه‌ی مغازه‌های پر از نوشابه‌های ورزشی، نوشابه‌های انرژی‌زا، آب‌های طعم‌دار و غنی‌شده چه می‌شود؟ چه نوشیدنی‌هایی مناسب‌ترند؟

 

 

متخصصان معتقدند بهترین نوشیدنی برای جبران آب از دست رفته‌ی بدن‌ به سلیقه، مدت و شدت تمرین ورزشی شما بستگی دارد. اکنون ما به این نوشیدنی‌ها نگاهی دقیق‌تر خواهیم داشت.

نوشیدنی‌های طعم‌دار یا آب

برخی ترجیح می‌دهند پس از تمرین ورزشی فقط آب خنک بنوشند، ولی اگر شما تمایل چندانی به نوشیدن آب ندارید، از نوشیدنی‌های طعم‌دار استفاده کنید. مهم‌ترین نکته این است که از کم‌آبی بدن‌ خود جلوگیری کنید. کالج آمریکایی پزشکی ورزشی نوشیدنی‌های طعم‌دار را زمانی توصیه می‌کند که جایگزینی مایعات در طول تمرین ورزشی یا پس از آن مورد نیاز باشد.

چگونه باید بدانیم به جایگزینی مایعات نیاز داریم؟

با ۱/۵ تا ۳ ساعت تمرین مطمئنا بدن‌ به جایگزینی مایعات نیاز خواهد داشت. این نیاز در اثر تعریق و از دست رفتن مایعات بدن ایجاد می‌شود. هر چه تعریق شما بالاتر باشد، پتاسیم و سدیم بیشتری از دست می‌دهید. هر چه تمرینات سنگین‌تر باشد و میزان تعریق‌ بیشتر شود، نیاز بیشتری به نوشیدنی‌های ورزشی دارید تا این مواد ریزمغذی را دوباره جایگزین کنید. نوشابه‌های ورزشی کمک می‌کنند تا بدون مشکلات گوارشی و جذب مواد غذایی، انرژی از دست رفته‌ی خود را جبران کنید.

  نوشابه‌های ورزشی و تمرینات بدنی

نوشابه‌های ورزشی سه نیاز بدن پیش از تمرین ورزشی، در حین ورزش و پس از آن را تأمین می‌کند.

مایعات

کالج آمریکایی پزشکی ورزشی توصیه می‌کند تقریبا دو ساعت پیش از تمرینات ورزشی، نزدیک به نیم لیتر مایعات بنوشید تا بدن‌ مایعات کافی دریافت کند و فرصت داشته باشد تا هر گونه آب اضافی را دفع کند. در طول تمرین ورزشی، فرد باید در فواصل منظمی نوشیدنی بنوشد تا مایعات از دست رفته در اثر تعریق را جبران کند.

انرژی

کربوهیدرات موجود در نوشابه‌های ورزشی شیرین با افزایش انرژی فرد باعث به تأخیر انداختن احساس خستگی می‌شوند. گیتورید (از شرکت‌های تولیدکننده‌ی نوشابه‌های ورزشی) اعلام کرده بر اساس آزمون‌های آزمایشگاهی ۶درصد کربوهیدرات (۱۴ گرم کربوهیدرات در ۲۲۶ سی‌سی آب) در نوشابه‌های ورزشی برای تأمین انرژی ورزشکار کافی است.

الکترولیت‌ها یا مواد معدنی

سدیم، پتاسیم و کلراید از این دسته هستند. با تعریق و از دست رفتن آب بدن، این مواد نیز از بدن فرد خارج می‌شوند. وقتی بدن مقدار زیادی آب از دست بدهد، باید علاوه بر آب، الکترولیت‌های موردنیاز بدن نیز دوباره تأمین شوند.

 

  تمرینات ورزشی متوسط و نوشیدنی‌ها

زمانی که تمرین ورزشی سنگین نباشد، چه باید کرد؟ آیا باز هم به نوشابه‌های ورزشی نیاز است؟ پاسخ تا حد زیادی به میزان تعریق‌ بدن بستگی دارد. کالج آمریکایی پزشکی ورزشی اعلام کرده است در کسانی که کمتر از یک ساعت تمرین ورزشی داشته‌اند، مصرف نوشیدنی‌های حاوی کربوهیدرات و الکترولیت‌ها با آب معمولی تفاوت چندانی نشان نمی‌دهد. افرادی که ۱/۵ ساعت در هوایی خنک (که تعریق در آن کم است) تمرین کرده‌اند، بیش از الکترولیت‌ها، باید آب و مایعات مورد نیازشان را تأمین کنند.

آب‌های ویتامینه

اکنون می‌دانیم در پی تمرین ورزشی سنگین علاوه بر آب، باید الکترولیت‌های مورد نیاز بدن‌ را هم تأمین کنیم. اما ویتامین‌ها چطور؟ بهترین راه این است که ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز را از طریق نوشیدنی‌ها و موادغذایی طبیعی به دست بیاوریم. به‌عنوان مثال بهتر است ویتامین C را از طریق مصرف آب‌پرتقال و سبزیجاتی با برگ سبز تیره تأمین کنیم و کلسیم را با مصرف لبنیات به دست بیاوریم. اگر ورزشکاران به مقدار کافی مواد غذایی متنوع مصرف کنند تا وزن‌شان ثابت بماند، نیازی به مصرف مکمل‌های حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی نیست. با این حال اگر دوست دارید نوشیدنی‌های صنعتی حاوی ویتامین (آب ویتامینه) مصرف کنید، باید به نکات زیر توجه داشته باشید.

این نوشیدنی‌ها معمولا محتوی مواد شیرین‌کننده‌ای هستند. متخصصین معتقدند شیرین‌کننده‌های جایگزین باید به مقدار کم مصرف شوند (مخصوصا در کودکان)؛ ویتامین‌ها به دو دسته‌ی محلول در آب (مانند ویتامین B و C) و محلول در چربی تقسیم می‌شوند. اغلب ویتامین‌های موجود در این نوشیدنی‌ها محلول در آب هستند. درست است که مقدار اضافی ویتامین‌های محلول در آب از طریق کلیه دفع می‌شوند، اما باز هم نباید در مصرف این ویتامین‌ها زیاده‌روی کرد. مقدار زیاد این ویتامین‌ها می‌تواند جذب سایر مواد مغذی را با اختلال همراه کند و مشکلاتی برای کلیه به وجود بیاورد. شما نیز می‌توانید به آب خود افزودنی‌هایی اضافه کنید و آن را بنوشید. مثلا به آب خود کمی لیموترش، پرتقال یا نعناع بیفزایید و آن را میل کنید. شاید طعم این نوشیدنی به آب‌های ویتامینه نرسد، ولی می‌توانید از سالم بودن آن مطمئن باشید.  

نوشابه‌های انرژی‌زا و ورزشکاران

تأثیر نوشابه‌های انرژی‌زا بر عملکرد ورزشکاران چگونه است؟ این نوشیدنی‌ها به جز مقدار زیادی کافئین چه چیزی دارند؟

این موضوع به نوع نوشابه‌ی انرژای‌زای مصرفی بستگی دارد. به‌عنوان مثال ردبول که معروف‌ترین نوشابه‌ی انرژی‌زاست، ۱۰۶ کالری از کربوهیدرات (۲۷ گرم) و ۱۹۳ میلی‌گرم سدیم و مقداری کافئین به شما می‌رساند. نوشابه‌های انرژی‌زای بدون قند، کربوهیدرات و کالری ندارند و محتوی کافئین هستند.

بر اساس شواهد کافئین یک ماده‌ی محرک بی‌ضرر است. کافئین می‌تواند استقامت و سرعت عکس‌العمل فرد را افزایش دهد و در بهبود عملکرد ورزشکار نقش مثبتی ایفا کند. کافئین در افزایش هوشیاری، تمرکز و مهارت‌های حرکتی که ماهیچه‌ها را درگیر می‌کند مؤثر است.

اتحادیه‌ی ملی ورزش دانشگاهی آمریکا مصرف کافئین معادل ۵ قهوه‌ی استارباکس را ممنوع اعلام کرده است.،اما یک ردبول محتوی ۷۰ میلی‌گرم کافئین است که از مقدار کافئین موجود در یک قهوه‌ی استارباکس کمتر است (یک وعده‌ی ۳۵۰ میلی‌لیتری استارباکس محتوی ۲۶۰ میلی‌گرم کافئین است).

مصرف بیش از حد کافئین باعث ایجاد حالت وحشت می‌شود و روی عملکرد فرد تأثیر منفی خواهد داشت، لذا هر فردی باید میزان کافئین مناسب خود را بداند. در نوشابه‌های انرژی‌زا مواد دیگری نیز وجود دارند که به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

  تائورین

این ماده به آمینواسید‌ شبیه است، اما از اجزای سازنده‌ی پروتئین‌ها محسوب نمی‌شود. گلوکورونولاکتون ترکیبی است که از متابولیسم گلوکز در کبد انسان تولید می‌شود. گفته می‌شود این ماده در کاهش احساس خستگی مؤثر است، اما تاکنون این ادعا اثبات نشده است.

کهن‌دار (جینکو)

گفته می‌شود این ماده علاوه بر ایجاد انرژی در بدن، در جلوگیری از زوال عقل نیز مؤثر است، اما همچنان این موضوع مورد مباحثه و اختلاف نظر بسیار است.

جینسینگ

گفته می‌شود جینسینگ انرژی و هوشیاری فرد را افزایش می‌دهد، اما هنوز جزئیات عملکرد آن واضح نیست.

admin بازدید : 100 1395/11/12 نظرات (0)

رئیس مجمع هنرمندان خراسان رضوی گفت: مشهد2017 فرصتی برای بها دادن و سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگ و هنر مشهد است.

مهدی یمینی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این نام‌گذاری بهانه‌ای شد برای پرداختن و سرمایه ‏گذاری بیشتر در شهر مشهد و سطح‌های بین‌‌المللی در حوزه ملی و هنری تا بتوانیم دستاوردهای بیشتری داشته باشیم و ساکنین این شهر تحرک و پویایی بیشتری را حس کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه امسال مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده است، مسئولین فرهنگی برنامه‌هایی که درنظر گرفته شده را همان برنامه‌هایی می‌‎دانند که دستگاه‌ها بنا دارند بر روی آن تاکید و آن‌ها را اجرا کنند.

رئیس مجمع هنرمندان خراسان رضوی خاطر نشان کرد: در مجمع هنرمندان خراسان در 15 سال گذشته با توجه به ظرفیت‌هایی که شکل گرفته است، هنرمندان خراسان مجموعه‌ای از هنرمندان، شاعران، نویسندگان و روزنامه‌نگاران خراسانی مقیم تهران را برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری گرد هم آوردند، این برنامه‌ها شامل نمایش فیلم ماهانه در پردیس سینمایی ملت، جلسات نمایش، فعالیت‌ها و فیلم‌های برگزیده‌ای است که با ایفای نقش هنرمندان خراسانی و ... صورت می گرفت.

یمینی با بیان این مطلب که از فیلم‌هایی که هنرمندان و نویسندگان خراسانی در آن به ایفای نقش پرداختند تقدیر به عمل آوردیم، خاطر نشان کرد: اساس انتخاب این فیلم‌ها ارزش فیلم و نقش‌آفرینی هنرمندان خراسان است، بعد از اتمام جشنواره فیلم‌های انتخابی هیات داوران اعزامی به طور معمول از حیث موضوع مربوط به خراسان بوده است.

وی اضافه کرد: تعدادی از کادر هیات مدیره موسسه تحقیقی پژوهشی و نگارش فیلم‌نامه مجمع هنرمندان که حدودا پنج سال است به فعالیت می‌پردازد از هنرمندان و فیلم‌نامه نویسان خراسانی هستند.

رئیس مجمع هنرمندان خراسان رضوی تصریح کرد:  علاوه بر حمایت‌های انجام شده از هنرمندان در اجرای  فیلم و تئاتر، در تهران از هنرمندان خراسانی نیز حمایت کرده‌ایم و با ارتباطات و تعاملاتی که با نهاد‌های فرهنگی و هنری داشتیم  برای همگرایی و هم‌بستگی بیشتر  با هنرمندان تلاش کردیم.

یمینی در  رابطه با مشکلات هنرمندان عنوان کرد: در سال 1395 احساس کردیم سیل وسیعی از هنرمندان خراسانی به دلیل فراهم نبودن بستر مناسب فعالیت در مشهد ناچار به مهاجرت به شهرهای دیگر و حتی خارج از کشور شده‌اند، باید در ارتقای سطح فرهنگی استان قدم برداریم و هنرمندان خود را تشویق و حمایت کنیم  تا استعداد آن‌ها را در هر حوزه‌ای پیگیری و در استان استفاده کنیم.

وی با اشاره به مفاخر کشور اظهار کرد:  در استان مفاخری چون فردوسی، عطار، خیام و .. وجود دارند که به آنها اهمیت داده نمی‌شود، وجود این مفاخر در طول تاریخ همواره مهد فرهنگ و تمدن، شعر و ادبیات بوده است.

رئیس مجمع هنرمندان خراسان رضوی ابراز کرد: این سهل‌انگاری‌ها نوعی غفلت‌ یا محافظه‌کاری مدیران فرهنگی است که حاصل درگیر شدن در روزمرگی و سیاست‌گذاری کلیشه‌ای است که طی سالیان انجام شده و از این بی‌تفاوتی‌ها نسبت به هر آنچه نهادینه شده است در فرهنگ ما وجود دارد.

یمینی اظهار کرد:  با اینکه بزرگانی مانند حمید سبزواری در اندیشه و فرهنگ ادبیات فرهنگ معاصر وجود داشته‌اند اما نسبت به آن‌ها بی‌توجهی شده است و مجمع هنرمندان خراسان درخواستی را به شورای شهر ارسال کرده است تا یکی از میادین شهر را به نام حمید سبزواری ثبت کنند، شورای شهر به درخواست ما پاسخ مثبت داد و طی دو ماه آینده شهرداری مشهد میدانی را به اسم حمیدسبزواری اختصاص می‌دهد.

وی با بیان اینکه مراسم بزرگداشت حمیدسبزواری در دهه فجر برگزار می‌شود، اشاره کرد: باوجود نزدیک شدن به دهه‌ی مبارکه فجر خاطره‌ها گویای این است که اکثرسروده‌های دوران انقلاب از آثار حمید سبزواری است که به سرود تبدیل شده و موج عظیمی رابه وجود آورده است.3

رییس مجمع هنرمندان خراسان رضوی خاطر نشان کرد: در اسفند ماه امسال اولین هم اندیشی و بررسی افکار دکتر شریعتی درمشهد با حضور جمعی از بزرگان و با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی، بنیاد فرهنگی شریعتی و بنیاد فردوسی برگزار می‌شود و امکان همکاری و مشارکت برخی رسانه‌ها، انجمن علوم سیاسی، محافل دانشگاهی و نخبگان مشهد درسطح بین المللی در سال آینده در مشهد برگزار خواهد شد.

admin بازدید : 114 1395/11/12 نظرات (0)

تلسکوپ فضایی هابل تصویری از یک سحابی چشم‌گربه‌ای منتشر کرده است که ستاره آن در حال نابودی است.

به گزارش ایسنا به نقل از ناسا، این سحابی حدود سه هزار سال نوری با زمین فاصله دارد و از نوع سحابی‌های فضایی کلاسیک محسوب می‌شود.

این تصویر سال‌های آخر زندگی ستاره خورشیدگونه مرکز این سحابی را نشان می‌دهد که در حال رسیدن به مرحله انفجار و نابودی است.

 دلیل این حجم وسیع از محدوده سرخ‌رنگ نیز احتمالا به خاطر افزایش فعالیت‌های این سحابی ستاره است.

همان طور که در تصویر دیده می‌شود محدوده اطراف این ستاره ساختار نامنظم‌ و فشرده‌تری نسبت به بخش‌های بیرونی دارد که تاثیر فعالیت‌های این ستاره را نشان می‌دهد.

منجمان معتقدند این ستاره آینده خورشید را نشان می‌دهد که می‌تواند در پایان عمر پنج میلیارد ساله خود انقلابی سوزان در منظومه شمسی ایجاد کند.

 

admin بازدید : 111 1395/11/12 نظرات (0)

نه پاسخ ناامید کننده 88 درصد از کاربران شرکت کننده در نظرسنجی نشریه آس که کریم بنزما را فاقد صلاحیت ماندن در ترکیب اصلی رئال مادرید دانستند و نه هو شدن از سوی هواداران رئال مادرید در بازی خانگی برابر سوسیه‌داد هیچ کدام نتوانسته این مهاجم فرانسوی را از تلاش برای ماندن در جمع کهکشانی‌ها منصرف کند.

بنزما در پاسخ به تمام موضع‌گیری‌های که در این اواخر از سوی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی علیه او شکل گرفت، یک پیام کوتاه و قاطع در صفحه شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی گذاشت که در آن آمده است:«هرگز تسلیم نخواهم شد».

بسیاری از هواداران رئال مادرید آلوارو موراتا، مهاجم اسپانیای این تیم را برای قرار گرفتن در مثلث هجومی این تیم گزینه بهتری از بنزما می دانند اما زین‌الدین زیدان همچنان به استفاده از مهاجم پیشین لیون اصرار می‌ورزد.

 

 

admin بازدید : 107 1395/11/12 نظرات (0)

رسول کوهپایه‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه امروز (سه‌شنبه) 12 بهمن، حکم دیوان عالی کشور به طور کامل ابلاغ شد اظهار کرد: رأی دیوان عالی کشور بسیار طولانی بود و گردشکار مفصلی داشت و برای اینکه دفاع شایسته از حقوق قانونی موکل داشته باشیم و درخواست اعاده دادرسی کنیم، باید به تمام رأی و گردشکار دسترسی می‌داشتیم. 

وکیل مدافع بابک زنجانی اضافه کرد: در همین راستا با همکاری شعبه 15 دادگاه انقلاب و استفاده از چند تایپیست، طی چند روز متوالی و در طول ساعات اداری، امروز کل رأی را در اختیار گرفتیم.

کوهپایه‌زاده در پاسخ به این سئوال که استدلال دیوان عالی کشور در نپذیرفتن درخواست تجدیدنظرخواهی بابک زنجانی چه بوده است گفت: هنوز رأی را به طور کامل مطالعه نکرده‌ایم و ان شاء‌الله پس از مطالعه کامل حکم، از ظرفیت ماده 474 و 477 آئین دادرسی کیفری استفاده می‌کنیم.

به گفته وکیل بابک زنجانی، هفته آینده به وکالت از موکلش، درخواست اعاده دادرسی و خلاف بین شرع بودن حکم صادره را به مراجع ذی صلاح قضایی تقدیم خواهد کرد.

کوهپایه‌زاده معتقد است آن قسمت از حکم دیوان که علم بابک زنجانی را در مقابله با نظام بودن اقداماتش احراز کرده، با توجه به قواعد مسلم فقهی، جای تأمل دارد. 

وکیل مدافع بابک زنجانی یادآور شد: امروز پس از تایپ کامل رأی صادره، آن را پرینت گرفته و به دادیار ناظر زندان تحویل دادم و خواهش کردن به دست موکل برسد تا او نیز پس از رویت و مطالعه حکم، نظرات و دفاعیات خود را ارائه کند.

بر اساس این گزارش، پیشتر شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی، بابک زنجانی متهم اصلی، مهدی شمس متهم ردیف دوم و حمید فلاح هروی متهم ردیف سوم را مفسد فی‌الارض شناخت و به اعدام محکوم کرد که این حکم در ارتباط با بابک زنجانی در دیوان عالی کشور، تأیید و در ارتباط با دو متهم دیگر نقض شد.

پرونده فلاح هروی و شمس برای رسیدگی مجدد در شعبه هم عرض به شعبه 28 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه ارجاع شده است.

 

admin بازدید : 99 1395/11/12 نظرات (0)

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، روز گذشته خبری از سوی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس منتشر شد مبنی بر اینکه این انجمن از آثار هنرمندان جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حمایت می‌کند. انتشار این خبر باعث شد برخی هنرمندان به این اقدام انجمن واکنش نشان دهند و یکی از جدی‌ترین واکنش‌ها را نیز امیرحسین شفیعی، کارگردان نمایش تحسین شده «دریادلان» داشته است؛ نمایشی که رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده شهدای غواص نیز در رابطه با آن بیاناتی تحسین‌برانگیز فرموده بودند.

البته مسئولان بنیاد فرهنگی زمانی که لوگوی خود را در پوستر این اثر می‌زدند مطمئناً آن را تأیید کرده بودند؛ اما اکنون گویا مسئولان این بنیاد نظری دیگر در رابطه با «دریادلان» دارند که شفیعی در گلایه خود در فضای مجازی می‌نویسد:«لطفاً به مدیران این انجمن بفرمایید به تعهدات مالی پیشین خود هم عمل کنند؛ نه اینکه با تغییر مدیریت همه چیز را فراموش کنند.»

به زعم برخی هنرمندان مسئولان بنیاد فرهنگی روایت و به ویژه انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس نه تنها رویکرد هنرمندزدایی خود را تغییر نداده‌ است؛ بلکه این روزها این رفتار را با هنرمندان فعال عرصه تخصصی خود نیز داشته است. البته شواهد نشان می‌دهد که در عوض، انجمن در اندیشه خلق فضایی پروپاگاندایی است تا خود را فعال نشان دهد، تا جایی که اثر تولیدی نهاد دیگر را به جای اثر کاملاً تولیدی خود به یکی از مسئولان فرهنگی نشان می‌دهد و گزارش کاری برای خود فراهم می‌کند. این در حالی است که عاقل‌زاده، مدیر این انجمن در گفتگو با تسنیم خبر از حمایتهای مستقیم و همچنین بازگرداندن هنرمندان رنجیده سخن به میان آورده بود.

انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس طی سالهای گذشته همواره با رویکردهای مختلفش نارضایتی‌هایی را در میان هنرمندان ایجاد کرده است و حالا با آمدن عاقل‌زاده، این مسئله کمی جدی‌تر شده است؛ چراکه او تاکنون نه تنها نتوانسته فضا را آرام کند، بلکه برای تئاتری‌ها فردی ناآشنا محسوب می‌شود و به نوعی غیرقابل اعتماد.

شفیعی کارگردان تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در ادامه پیامش می‌نویسد:«در زندگی هنریم هیچ چیز دردناک‌تر از این نیافتم که مدیر این انجمن که نمی‌دانم تا دیروز در کجای دنیای تئاتر بوده است در مقابل مطالبات به حق بنده بگوید نمایش دریادلان مشکل محتوایی دارد. عرصه دفاع‌مقدس جای sohw و شعار نیست، عمل کنید.گزارش بدهید در این سالها چه کردید. کدام اثر تأثیرگذاری را تولید کرده‌اید. اگر به واسطه گزارش دو شبکه معاند نظام اثر من مشکل محتوا دارد، خوش به حالتان که مرجع شما بیگانگان هستند و مطمئن باشید تا رسماً مشکل محتوایی کار من بیان نشود پیگیر به حق هنرمندان این اثر خواهم بود. مدیران این تشکیلات یادشان رفته برای اینکه نشان انجمن زیر پوستر دریادلان باشد چند بار تماس گرفتند؟ از بنده سه بار فیلم گرفتید که گزارش بدهید. حالا با گذشت ماهها و تغییر مدیریت یادتان نیست.»

مسئولان انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس این روزها حتی با تغییر مدیریت انجمن تئاتر و حتی با خبرهای حمایتی - واقعی یا غیرواقعی- خود تلاش می‌کنند چهره منفی گذشته خود را میان هنرمندان مثبت نشان دهند؛ اما باید مراقب باشند اتفاقی مانند فیلم «شیار 143» پیش نیایید و عاقل زاده نیز در گرداب سلیقه های شخصی گیر نکند.

انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس با دارا بودن سالن نمایش و بودجه بسیار خوب در تئاتر کم‌کارتر و بی‌جریان‌ترین نهاد تئاتری به حساب می‌آید که این روزها تنها وجود دارد؛ چرا که تقریباً اکثر فعالیتهای این انجمن به نوعی قرض گرفتن فعالیتهای انجام شده است از نهادهایی مانند شهرداری تهران و مرکز هنرهای نمایشی ارشاد و حوزه هنری و... .

عاقل‌زاده باید فکری به حال دوران مدیریتی خود کند و البته تشکیل تیمی حرفه‌ای‌تر؛ چراکه این روزها برخی نیز از بداخلاقی‌هایی منتسب نیروهای این انجمن گلایه دارند. بی‌شک مدیریت تنها میز و دستور نیست و اخلاق اصلی‌ترین بخش آن به حساب می‌آید که نه تنها ریاست انجمن؛ بلکه دیگر اعضا نیز باید آن را رعایت کنند.

admin بازدید : 91 1395/11/12 نظرات (0)

تراز عملیاتی بودجه باز هم منفی شد و دولت در سال گذشته نتوانست تا ۵۷ هزار میلیارد تومان از هزینه‌های جاری خود را از محل درآمدها تامین کند. البته این رقم به معنای کسری بودجه ۱۳۹۴ نیست.

به گزارش ایسنا، گزارش تفریغ بودجه ۱۳۹۴ از این حکایت دارد که تراز عملیاتی حدود ۵۷ هزار میلیارد تومان منفی است. منفی بودن تراز عملیاتی اتفاق جدیدی در بودجه‌های سنواتی دولت‌ها طی سال‌های گذشته نیست و البته این به معنی کسری بودجه دولت هم نخواهد بود؛ چرا که کسری بودجه زمانی رخ می‌دهد که دولت نتواند میزان هزینه‌های خود را با درآمدهای محقق شده منطبق کرده و بیش از آن خرج کند. اما منفی شدن کسری تراز عملیاتی ناشی از اختلاف بین منابع حاصل از درآمدهای دولت و هزینه‌های جاری آن خواهد بود.

این در حالی است که درآمدهای دولت از محل مالیات و سایر درآمدها تامین می‌شود که با مجموعه واگذاری دارایی‌های مالی (انتشار اوراق و واگذاری شرکت‌های دولتی) و سرمایه‌ای (نفت و فرآورده‌های آن) منابع عمومی دولت را تشکیل می‌دهد. در مقابل این منابع، مصارف عمومی دولت قرار دارد که اعتبارات جاری (عمده آن حقوق و دستمزد کارکنان است) و همچنین بودجه عمرانی آن را تشکیل می‌دهد.

اما تراز عملیاتی زمانی منفی می‌شود که دولت نتواند هزینه‌های جاری خود را از محل درآمدها یعنی مالیات و سایر درآمدهای آن تامین کرده و ناچار باشد کسری موجود از این بخش را از محل درآمدهای ناشی از واگذاری دارایی‌های مالی و سرمایه‌ای تامین کند.

این در شرایطی است که در گزارش تفریغ بودجه‌ای که دیوان محاسبات برای سال گذشته منتشر کرده تا حدود ۵۷ هزار میلیارد تومان تراز عملیاتی بودجه منفی گزارش شده است.

جزئیات بیشتر حاکی از آن است که اعتبارات هزینه‌ای دولت در سال قبل حدود ۱۶۳ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که تا ۱۷۰ هزار میلیارد تومان محقق شده است.

در این بین میزان درآمدهای دولت در بودجه ۱۳۹۴ که ۱۲۸ هزار میلیارد تومان در قانون پیش‌بینی شده بود تا ۱۱۳ هزار میلیارد تومان تحقق یافته است بنابراین از اختلاف رقم ۱۷۰ هزار میلیارد تومانی اعتبارات هزینه‌ای و همچنین ۱۱۳ هزار میلیاردی درآمدها رقمی حدود ۵۷ هزار میلیارد تومان به دست می‌آید که نشان دهنده کسری تراز عملیاتی است.

دولت این مبلغ را از محل واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی تامین کرده که عملا باعث کاهش اعتبارات مربوط به پروژه‌های عمرانی و تملک دارایی‌های مالی شده است.

بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه دولت‌ها موظف بودند که تا پایان این قانون کسری تراز عملیاتی را عملا به صفر نزدیک کرده و عمده هزینه‌های جاری دولت از محل درآمدهای آن با محوریت مالیات تامین شود که دولت بتواند بخش دیگری از منابع عمومی بودجه را صرف هزینه‌های دیگر به ویژه پروژه‌های عمرانی کند.

 

admin بازدید : 95 1395/11/12 نظرات (0)

 روانشناسان هشدار داده‌اند که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، همۀ نشانه‌های کلاسیک بیماری روانی خودشیفتگی را دارد.

به گزارش ايندپيندنت، جان دی. گارتنر،روانشناس باليني اعلام كرده ترامپ «به‌طرز خطرناکی بیماری روانی دارد و از نظر رفتاری نمی‌تواند رئیس‌جمهور باشد.»

وی معتقد است که ترامپ نشانه‌های «خودشیفتگی بدخیم» دارد که بر اساس تعریف ذکرشده در فرهنگ لغت روان‌پزشکی کمپبل، ترکیبی از خودشیفتگی، اختلال شخصیت ضداجتماعی، تجاوزگری و سادیسم است.

دکتر جولی فاترل، روانشناس بالینی همدر گفتگو با نیویورک دیلی‌نیوز گفت خودشیفتگی در حقیقت یکی از معمول‌ترین اختلالات روانی ترامپ است؛ «خودشیفتگی موجب اختلال در دیدن واقعیت خود می‌شود، درنتیجه نمی‌تواند از منطق برای متقاعد کردن شخص استفاده کند.»

او تاكيد دارد: « 3 میلیون نفر تظاهرات کردند؛ وی واکنشی نداشت. مشاوران گفتند که این سیاست جواب نمی‌دهد؛ اما وی اهمیتی نداد.»

در روان‌شناسی خودشیفتگی یا نارسیسیسم بیانگر عشق افراطی به خود و تکیه بر خودانگاشت‌های درونی است. نارسیسیسم افراطی براساس خصیصه‌های روانی و شخصیتی در عشق بیش از اندازه به خود و خودشیفتگی بی حد و حصر شناسایی می‌شود و آن را نوعی اختلال روانی می‌دانند.

هیتلر و استالین نمونه‌هایی از انسان‌های خود شیفته بودند که با همین ویژگی به سوی رهبری جهان پیش می‌رفتند.

چند ماه قبل هم 3 استاد روان‌پزشک سرشناس امریکایی در نامه‌اي به باراک اوباما، ر دربارۀ ثبات رفتاری ترامپ  ابراز نگرانی كرده بودند.

هیلاری کلینتون، نامزد دمکرات‌ها  هم در جريان مناظره‌هاي انتخاباتي هشدار داده بود که ترامپ «از نظر رفتاری صلاحیت» فرماندهی نیروهای  نظامي امریکا را ندارد.

 

admin بازدید : 101 1395/11/11 نظرات (0)

سایت آس اسپانیا نوشته است: باشگاه ویارئال قلب خود به روی سردار آزمون، مهاجم ایرانی تیم روستوف روسیه به عنوان جایگزین مناسبی برای الکساندر پاتو که راهی سوپر لیگ چین خواهد شد گشوده است. شاید این این انتقال تا چند روز پیش اتفاقی غیرممکن بود اما باشگاه ویارئال امیدوار است به زودی سردار آزمون را جذب کند.

در ادامه این خبر سایت اسپانیایی آمده است: باشگاه ویارئال در وهله اول باید الکساندر پاتو را به تیم تیانجین تدای چین بفروشد. انتقالی که 16 میلیون یورو را به صورت مستقیم روانه حساب بانکی باشگاه اسپانیایی خواهد کرد و قدم بعدی سران ویارئال متعاقد کردن همتایان روستوفی خود برای فروش سردار آزمون است. باشگاه اسپانیایی باید برای عقد قرارداد با بهترین بازیکن جوان سال 2016 آسیا تمایل لیورپول انگلیس که خواهان این بازیکن است را دفع کند.

سردار آزمون، ملی‌پوش ایرانی هم‌اکنون با تیم روستوف روسیه در اردوی آماده‌سازی ترکیه حضور دارد. باشگاه روستوف هفته گذشته مارکو دویچ،  مهاجم 33 ساله اوکراینی را به خدمت گرفت و شاید با این انتقال تصمیم به فروش سردار آزمون در صورت رسیدن پیشنهاد قابل توجهی بگیرد.

 

 

admin بازدید : 66 1395/11/11 نظرات (0)

احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: امروز دوشنبه اکثر نقاط کشور جو آرامی خواهند داشت و فقط بارشهای پراکنده باران  در سواحل غربی خزر و گردوخاک در برخی نقاط کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه امروز پدیده گرد و خاک در جنوب شرق کشور فعال است، تصریح کرد: انتظار کاهش گرد و خاک در طی ساعتهای آتی را در این منطقه داریم البته پدیده گردوخاک فردا برای جنوب‌ غرب و استان خوزستان نیز پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از ورود سامانه بارشی در روز سه‌شنبه خبر داد و گفت: از ظهر فردا سه‌شنبه سامانه بارشی در غرب، شمال‌غرب و بتدریج جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و البرز مرکزی فعال خواهد شد که بارشهای باران، برف و کاهش دما در مناطق ذکر شده را به‌دنبال دارد.

وظیفه افزود: بارشهای باران و برف در روز چهارشنبه نیز با شدت در مناطق ذکر شده ادامه پیدا می‌کند و همچنین سواحل غربی خزر، نواحی مرکزی، شمال، شمال‌شرق و شرق کشور را  دربرمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه در روزهای آتی مردم اکثر نقاط کشور با کاهش محسوس دما مواجه خواهند شد، تصریح کرد: این کاهش محسوس دما از روز چهارشنبه تا اواخر وقت روز جمعه به سبب سامانه بارشی و نفوذ توده هوای سرد رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت بارشها در جنوب کشور نیز اظهار کرد: با ورود سامانه بارشی از روز سه‌شنبه، استانهای جنوبی کشور هم دچار رعد و برق و رگبار باران خواهند شد.

وظیفه افزود: غالب مناطق کشور در روز پنجشنبه نیز بارانی خواهند بود اما از اواخر وقت روز جمعه شدت بارشها از غرب کشور و مرکز کاسته خواهد شد و به نواحی شرقی و مرکزی می‌رسد.

وی اظهار کرد: سامانه بارشی که از فردا سه‌شنبه وارد کشور خواهد شد در روز شنبه از مرزهای شرقی خارج می‌شود و جوی نسبتا آرام کشور را دربر می‌گیرد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور ارومیه با 14 درجه زیر صفر و بندرعباس با 23 درجه بالای صفر را گرمترین مناطق کشور دانست و گفت: دمای هوای امروز تهران در گرمترین ساعات به 6 درجه بالای صفر خواهد رسید و ساکنان پایتخت فردا صبح دمای 2 درجه زیر صفر را خواهند داشت.

 

admin بازدید : 87 1395/11/11 نظرات (0)

نایب رئیس انجمن واردکنندگان خودرو از بررسی دستورالعملل جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره واردات خودرو در شورای رقابت خبر داد.

به گزارش ایسنا، کوروش مرشد سلوک اظهار کرد: دستورالعمل‌ جدید واردات خودرو شایعاتی را در بازار ایجاد کرده که بازار شب عید خودرو را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۴ تمام برندهای رسمی مکلف به انعقاد قرارداد با واردکنندگان غیررسمی خودرو و پذیرش گارانتی محصولات آنها شدند، خاطرنشان کرد: این مسئله باعث حذف بسیاری از شرکت‌های متفرقه که در این چارچوب فعالیت نمی‌کردند شد و در حال حاضر ۹۶ درصد واردات خودرو توسط اعضای انجمن واردکنندگان خودرو صورت می‌گیرد.

مرشد سلوک تصریح کرد: برای حل این مشکل با کمیسیون صنایع مجلس مکاتباتی کردیم و رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز در نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد دلیل این نوع تصمیم‌گیری‌ها سؤال کرد. این موضوع در شورای رقابت در حال بررسی است و نتیجه آن تا دو هفته آینده مشخص خواهد شد.

عبدالرضا فهیمی - مدیرعامل ایرتویا، نیز در این نشست خبری اظهار کرد: در دو سال اخیر تلاش‌های گسترده‌ای به منظور ساماندهی واردات خودرو صورت گرفته و نتایج بسیار مطلوبی نیز حاصل شده اما پیشنهاد طرح مشروط سازی واردات خودرو، تمام دستاوردهای قبلی را در محاق فرو خواهد برد و در عین حال تاثیر نامطلوبی بر بازارخواهد گذاشت.

وی با بیان اینکه به طور حتم با تصویب این طرح بر التهاب بازار خودرو افزوده خواهد شد، خاطرنشان کرد: علاوه بر این تصویب چنین طرحی تاثیر مستقیم بر درآمد دولت از محل واردات خودرو خواهد داشت و آن‌را کاهش خواهد داد.

عضو انجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به تصمیمات جدید و متعدد برای واردات خودرو ادامه داد: با دستورالعمل اخیر واردات خودرو تنها توسط شرکتهایی که دارای مجوز نمایندگی از شرکت مادر هستند امکان پذیر است البته به شرط صادرات قطعات تولیدی در داخل کشور به میزان ٢.٥ برابر ارزش کالایی که قصد واردات آن‌را دارد.

وی افزود: این طرح به سرنوشت مصوبه مشروط سازی واردات موز به صادرات سیب درختی دچار می‌شود و این ابهام را به همراه خواهد داشت که برای واردات دیگر خودروها انحصار ایجاد شود.

فهیمی تصریح کرد: این موضوع مانند موضوع تعرفه تشویقی واردات موز است که طبق آن قرار بود به ازای واردات هر یک کیلو موز، یک و نیم کیلو سیب درختی از کشور صادر شود و در نهایت اجرای این طرح باعث شد که سیب ایرانی دور ریخته شود و در ازای آن، واردکنندگان موز از تعرفه پایین‌تری برخوردار می‌شدند که هیأت دولت این مصوبه را مورد تجدیدنظر قرار داد.

وی ادامه داد: در این طرح پیش‌بینی شده که فقط افرادی اجازه واردات خودروی ساخته شده را دارند که دارای گواهی فعالیت رسمی از طرف شرکت مادر یا یکی از شرکت‌های دارای اختیارنامه رسمی از سوی شرکت مادر باشند.

عضو انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه در چنین شرایطی واردکننده خودرو در دو حالت می‌تواند واردات انجام دهد، اضافه کرد: یکی از شروط این است که به اندازه ۵۰ درصد ارزش تولید خودرو در داخل، اجازه واردات داشته باشد و شرط دیگر اینکه اگر در کشور سایت تولیدی ندارد، به اندازه ۲.۵ برابر ارزش خودروی وارداتی، صادرات قطعات یا خودروهای داخلی را انجام دهد.

وی ادامه داد: این طرح در حالی تهیه شده که مشخص نیست سطح تخصصی واردکنندگان خودرو برای صادرات قطعات و خودروهای داخلی چگونه ارزیابی شده و اینکه یک برند ایرانی بخشی از وظایف خود را به یک شرکت دیگر که واردکننده خودرو است، محول کند صحیح خواهد بود یا خیر؟

فهیمی خاطرنشان کرد: براساس طرح جدید تهیه ‌شده برای واردات خودرو نیز ممکن است واردکنندگان نسبت به دفن یا اسقاط خودروهای داخلی و یا قطعات اقدام کنند تا بتوانند واردات خودرو داشته باشند و این در حالی است که اصولاً شرکت‌های تولیدکننده خارجی براساس سفارش خرید نسبت به تولید اقدام می‌کنند که به این مسئله در طرح وزارت صنعت توجهی نشده است.

وی اظهار کرد: در هیچ کشوری تمام برندهای خودروسازی مشغول فعالیت نیستند و الزام شرکت‌های خارجی صادرکننده خودرو به تولید محصولاتشان در ایران منطق اقتصادی ندارد، زیرا تیراژ پایین تولید، توجیه  تولید را از بین می‌برد و سرمایه‌گذاری در این زمینه جز اتلاف منابع ملی دستاورد دیگری به همراه ندارد.

 

admin بازدید : 82 1395/11/11 نظرات (0)

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از فاکس نیوز، یک مقام آمریکایی مدعی شد که ایران روز یکشنبه یک موشک بالستیک را آزمایش کرده است.

این گزارش مدعی است که آزمایش فوق از یک سایت تست موشکی شناخته شده در نزدیکی سمنان انجام شده است.

مقام آمریکایی گفته است که این موشک، موشک میانبرد خرمشهر بوده و قبل از انفجار مسافتی حدود 600 مایل طی کرده است.

طرح بحث آزمایش موشکی ایران توسط رسانه‌های آمریکایی در حالی است که دولت دونالد ترامپ در آمریکا پس از تصمیمات جنجالی اخیر خود به ویژه درباره ممنوعیت ورود اتباع 7 کشور مسلمان از جمله اتباع ایرانی به این کشور، با انتقادات و اعتراضات فراوانی مواجه شده است.

تعداد صفحات : 548

درباره ما
سایت رئال مادرید ، رئال مادرید ، رئال نیوز، نقل و انتقالات رئال مادرید ، رئال مادرید نیوز،آخرین اخبار رئال مادرید ، پخش زنده و آنلاین بازی رئال مادرید، اخبار رئال مادرید ، رئال ، کریستیانو رونالدو ،,خبرگزاری رئال نیوز.خبرورزشی ، خبرورزشی آنلاین،بارسانیوز ، ورزش3
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    با حضور داور ویدئویی در لالیگا موافق هستید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 9858
  • کل نظرات : 188
  • افراد آنلاین : 271
  • تعداد اعضا : 17
  • آی پی امروز : 362
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 4,521
  • باردید دیروز : 23
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 7,239
  • بازدید ماه : 7,239
  • بازدید سال : 13,628
  • بازدید کلی : 14,238,327